ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

במעמד מיוחד: נחנך מקווה טהרה באשקלון • תיעוד

בעיר אשקלון נערך מעמד מיוחד לכבוד חנוכת מקווה טהרה ששופץ על ידי עמותת 'אורם', בראשות הנגיד הרב איל משיח | "אני רוצה שנשים יאהבו את מצוות טהרת המשפחה ויקיימו אותה", אומרת דלית משיח בשיחה עם 'בחדרי –נשים' | סיקור, גלריה

במעמד מיוחד: נחנך מקווה טהרה באשקלון • תיעוד
חנוכת מקווה טהרה 'רות' צילום: תומר שונם הלוי

באירוע מיוחד ומרגש, התקיימה אתמול (ראשון) חנוכת מקווה טהרה 'רות', בשכונת רמת אשכול באשקלון. מקווה הטהרה שופץ על ידי עמותת 'אורם', בראשות הנגיד הרב איל משיח, כאשר התכנון והעיצוב שייכים לדלית משיח, רעייתו של הרב איל הידועה כאדריכלית בינלאומית שמקדישה את ימיה לשיפוץ מקוואות ברחבי הארץ, מתוך מטרה נעלה – לקרב למצווה החשובה הזו ציבור נשים שאינן מקפידות על שמירת מצוות. 

המקווה, שלישי במספר בעיר אשקלון, שופץ מהיסוד לזכרה של הנדיב אמו הצדקנית מרת רות משיח ע"ה.

"אני רוצה שנשים יאהבו את מצוות טהרת המשפחה ויקיימו אותה", אומרת דלית משיח בשיחה עם 'בחדרי –נשים'. "זה לא מעיין אם היא רחוקה מאוד משמירת מצוות ואינה מקפידה על כלום בחייה. אני רוצה שאת מצוות טהרת המשפחה היא תרצה לקיים ותעשה זאת באהבה. לכן אני אלך ממקום למקום ברחבי  הארץ ואשפץ כל מקווה שיבקשו ממני, העיקר שיהיה מקום מיוחד ומלא השראה עבור נשים, שירגישו טוב, שירגישו שמחה ורצון אמיתי להגיע לשם".  

באירוע המרגש נטלו חלק רבנים חשובים ואישי ציבור, הראשון לציון רבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגאון רבי יצחק ברדא, האדמו"ר הגה"צ רבי משה אבוחצירא, רבה של אשדוד הגאון רבי יוסף שיינין, הגאון רבי אליהו אלחרר רבה של העיר מודיעין, האדמו"ר מלינסק, הרב האיזורי הרב יעקב אביטן, רב מחלקת המקוואות, הרב שמעון עמר, השר לשירותי דת, יצחק ועקנין, סגר שר האוצר, יצחק כהן וח"כ משה ארבל.

הרבנים נשאו דברים על חשיבות מצווה הטהרה, והוסיפו את עניין היופי. "יופי אינו בגדר מותרות", אמר בדבריו הראשון לציון, הגרש"מ עמאר. והאדמו"ר מלינסק סיפר על סיפורים אישיים בהם טיפל, ביניהם רופאת נשים שעוסקת כל חייה בהריונות ולידות, אך לא זכתה לילד משל עצמה במשך 17 שנה. לאחר ששכנעו אותה לשמור מצוות טהרת המשפחה, היא זכתה לפרי בטן, והאדמו"ר מלינסק נכח בברית של התינוק.

גם ציבור הבלניות נכחו באירוע ושמחו לראות את הכבוד ויקר שרוכשים למקוואות.

עמותת 'אורם' פועלת ברחבי הארץ לשיפוץ מקוואות, ועובדת בשיתוף פעולה עם מועצות דתיות שמשקיעות במצווה חשובה זו. כבר יותר משלושה עשורים פועל הרב שמעון עמר, ראש מחלקת דת ורב המקוואות בעיר אשקלון, בנושא מקוואות הטהרה. בשיחה עם 'בחדרי - נשים', הוא מבהיר: "בכל מקווה ששיפצנו, רשמנו מספרית עליה חסרת תקדים. אין אפשר להתכחש לזה", הוא אומר ומוסיף: "אחרי שיש לנו מקוואות כה יפים, התביעה על המצווה הופכת לגדולה יותר".

"אנחנו משקיעים במקוואות, והשנה גם הצלחנו לבנות מאגרים רזרביים כדי שנוכל להחליף מים יותר פעמים. יש אצלנו מכתבי תודה מנשים שזוכות למצווה הזו ואין הדבר מובן מאליו. יש כאן רמה גבוהה של שירותי דת, ומענה הולם ובלתי מתפשר לכל אישה, כולל נשים שצריכות פתיחה בשעות מיוחדות, וזה המקום לציין את הגברת אסתר תורג'מן שיוצאת בשעות הלילה המאוחרות לסייע לנשים בכל מצב ובכל שלב".

"ר' איל משיח הולך איתנו לכל אורך הדרך, יחד עם רעיותו שפשוט מביאה את הרמה הגבוהה ביותר, אינה מוותרת על שום פרט ולכל אורך הדרך בודקת דבר אחד: מה יעשה טוב על לבה של האישה. אנחנו מעריכים את הדבר ומוקירים אותו, בשמנו ובשם ציבור הנשים – תודה".

מקווה איל משיח אשקלון אורם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד