י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
״תוותר על ההתמודדות לכנסת״

ההצעה המפתה של אנשי נתניהו לנפתלי בנט

מקורבים לנתניהו פנו לבנט עם הצעה מפתה - תוותר על ההתמודדות לכנסת ותמונה לתפקיד שגריר ישראל באו"ם • בסביבת בנט סירבו להתייחס להצעה

ההצעה המפתה של אנשי נתניהו לנפתלי בנט
נפתלי בנט במליאת הכנסת כשר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשלושה שבועות בלבד למועד הגשת הרשימות ודומה כי גוש הימין עדיין מפולג וכי שום איחוד לא נראה באופק; החשש המרכזי הוא מריצה נוספת של נפתלי בנט ומפלגתו הימין החדש - ריצה שעשויה להסתיים שוב במפח נפש. בשל כך פנו מקורבי ראש הממשלה ליו״ר הימין החדש בהצעה מפתה.

על פי הפרסום הבוקר (ראשון) של כתב גל"צ יניר קוזין, מקורביו של ראש הממשלה פנו לשר לשעבר נפתלי בנט והציעו לו להתמנות לתפקידו שגריר ישראל באו״ם במקומו של דני דנון - שצפוי לסיים בקרוב את תפקידו לאחר קדנציה ממושכת.

מטרתו של נתניהו היא בראש ובראשונה למזער את הנזקים כאן בישראל על ידי כך שבנט לא ינגוס בקולות הימין וישאיר אותם מחוץ לטווח החסימה, כאמור.

בנוסף, הדבר צפוי להביא את השרה לשעבר איילת שקד למבוי סתום ולא יישארו לה אפשרויות רבות אלא להתאחד עם איחוד מפלגות הימין.

יצוין כי במקרה של דני דנון התפקיד הגיע בעיקר כדי להרחיק את מי שהיה לאויב הפוליטי של נתניהו והתמודד פעמיים נגדו על הנהגת הליכוד. ראש הממשלה הציע לו בזמנו את תפקיד השגריר כדי שיתרחק מהזירה הפוליטית למספר שנים. ייתכן כי גם במקרה הזה לנתניהו אינטרס דומה.

נציין כי נתניהו הציע את התפקיד לראשונה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן שעדיין מתמהמה מלהשיב להצעה; בשבוע שעבר דווח כי בשל כך נתניהו הציע את התפקיד גם לשר המדע חבר הכנסת אופיר אקוניס שגם טרם ידוע האם השיב להצעה בחיוב.

מטעמו של נפתלי בנט הגיבו כי בנט לא קיבל מנתניהו או מסביבתו שום הצעה לתפקיד ואין לו עניין בשום תפקיד. בנט נחוש להוביל את ״הימין החדש״ כתנועת ימין ליברלית, שמחברת דתיים וחילונים, להצלחה בבחירות.

בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו אישרו כי אכן הוגשה הצעה כזאת לשר לשעבר בנט, אך היא כנראה לא תצא אל הפועל.

נפתלי בנט שגריר באום בנימין נתניהו מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד