ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"על אפכם ועל חמתכם טבריה תהיה חילונית"

התקציב לא עבר; המועצה התפזרה, קובי עומד לפני פיטורין • צפו

לאחר שקיבל משר הפנים אריה דרעי חבל הצלה בדמות הארכת מועד העברת התקציב ב-14 ימים. היום הגיע רגע האמת • בישיבת המועצה קובי התחנן: הצביעו בעד; מבטיח שלא אפגע בכם. בהמשך האשים את חברי המועצה בפגיעה בדמוקרטיה • צפו בשידור חוזר של הישיבה הסוערת

התקציב לא עבר; המועצה התפזרה, קובי עומד לפני פיטורין • צפו
מועצת העיר טבריה האחרונה בראשות רון קובי צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר ישיבת מועצה סוערת במיוחד מלאה בגידופים אך גם בתחנונים מצידו של ראש העירייה קובי אל חברי מועצת העיר שיסכימו להעביר את התקציב בהזדמנות האחרונה וכן התנצלות על דברים שאמר במהלך כהונתו; התקציב לא עבר. המשמעות; חברי המועצה יפוטרו וקובי יזומן לשימוע שלפני פיטורים במשרד הפנים.

על פי החוק, כשהמועצה לא מצליחה להעביר את תקציבה עד למועד הסופי - היא מתפזרת מיידית וראש העיר מוזמן לשימוע ובתום ההליך הוא מודח מתפקידו כאשר במקומם ממונית וועדה קרואה בה לא יוכלו לקחת חלק חברי המועצה. שבסוף ההליך, תצא העיר טבריה לבחירות מחודשות.

כזכור, לפני שבועיים נכשל ראש עיריית טבריה בהעברת התקציב וניצל ברגע האחרון משימוע במשרד הפנים אחרי ששר הפנים אריה דרעי העניק לעיריות והמועצות שעדיין לא העבירו תקציבן, תוספת זמן של ארבעה עשר יום.

הערב (ראשון), התכנסה מועצת עיריית טבריה אולי בפעם האחרונה בראשותו של קובי בניסיון להעביר את התקציב, באם ייכשל (כפי שמסתמן), צפוי קובי לעמוד בשימוע לפני פיטורים במשרד הפנים וחברי המועצה יפוטרו, כשתחתם תוקם ועדה קרואה.

לפני כשבוע הגיע רון קובי לחזק ולתמוך בראש עיריית רמת גן כרמל שאמה, שהצליח להעביר בעירו את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת.

כזכור, עקב הכישלון בעיר טבריה, הכריז רון קובי לפני מספר חודשים על הקמת מפלגה בשם 'הימין החילוני' שבסיסה הוא הדרת החרדים עד כמה שניתן מהמרחב הציבורי.

חוץ מהחרדים והדתיים לאומיים, רון קובי סימן אויב נוסף, אביגדור ליברמן, שמתחרה איתו על קולותיהם של שונאי הדת והדתיים.

לטענת קובי, המטרה העיקרית שלו היא לכהן כשר הפנים, הנגב והגליל ולדחוק את אויבו אריה דרעי מהתפקיד.

במהלך ישיבת המועצה הסוערת, רון קובי פנה לחברי הסיעות החרדיות במועצה; "מעולם ולעולם לא היה כדבר הזה, חד משמעי אני לא אפגע בחרדים. פנינו לשלום וברכה ואני מושיט את הידיים ואם נפגעו ממני אני מתנצל".

חבר מועצת העיר טבריה מטעם 'דגל התורה' דוד אוחנה אמר במהלך הישיבה; "התקציב הוא בלתי מקצועי בעליל, הוא תקציב שיקרי - מקומו בפח האשפה. הודענו כי באם יגיע תקציב הגון נתמוך בו, פנה את מקומך לטובת מי שיכול לנהל את העיר".

רון קובי עיריית טבריה ראש עיריית טבריה שר הפנים אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד