י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דיון בוועדה: חוק המצלמות במעונות ייכנס לתוקף בקרוב

ועדת החינוך של הכנסת דנה הבוקר (שני) בחוק הפיקוח על המעונות | שרת הבינוי והשיכון: "חוק הפיקוח וחוק המצלמות ייכנסו לתוקף בספטמבר הקרוב, אחרי 70 שנה של פריצות והפקר"

דיון בוועדה: חוק המצלמות במעונות ייכנס לתוקף בקרוב
pixabay

על רקע מחאות הורים בעקבות מקרים של התעללות בפעוטות בגני ילדים ובמעונות, דנה הבוקר (שני) ועדת החינוך של הכנסת בחוק הפיקוח על המעונות.

ח"כ יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון ויו"ר הוועדה לזכויות הילד לשעבר, אמרה כי "חוק הפיקוח וחוק המצלמות ייכנסו לתוקף בספטמבר הקרוב, אחרי 70 שנה של פריצות והפקר. אלה הם היסודות למהפכה שיש לבצע בתחום. לכל המצקצקים נגד חוק המצלמות: אם לא היו מצלמות, לא היינו יכולים לעקור מהמערכת את המטפלת מראש העין ואת המטפלת של יסמין וינטה".

ראש אגף מעונות יום במשרד העבודה והרווחה, אמיר מדינה, אמר כי "בשמונת החודשים האחרונים אנחנו לא נחים אפילו לא יום אחד בהיערכות ליישום חוק הפיקוח, שהוא חוק היסטורי שעבר בקדנציה של שר העבודה והרווחה, חיים כץ. אנו ערוכים לתת רישיונות הפעלה לכל מעונות היום שיפנו אלינו. לגבי התקנות, אנו עמלים עליהם עם משרדים נוספים. ניסוח תקנות חוק הפיקוח יושלם רק באזור אוקטובר.

בכמה עיריות כבר הודיעו כי לא יחכו להשלמת החוק ויקחו צעד אחד קדימה, כמו ברמת גן, שם ייערכו הדרכות והשתלמויות פדגוגיות ואגף החינוך של העירייה ייקח ניהול ופיקוח של צהרונים והגיל הרך, גם בראשון לציון הודיעו כי יפעילו מצלמות במעונות היום ופנו בדרישה להצבת מצלמות בגנים המפוקחים שבינתיים לא אושרו.

מעונות ועדת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד