י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למען ילדינו

מדהים: כך תגרמו לילדים מעוטי יכולת לחייך

התלבטתם מה לעשות עם הילקוט שבתכם הלכה איתו רק שנה, או לחילופין, הילד ממש רוצה ילקוט חדש ואין סיבה אמיתית לקנות לו – יש פתרונות • שרי גרינפלד בראיון ל'בחדרי -נשים' על הרגע בו החליטה לפתוח את הגמ"ח הייחודי

מדהים: כך תגרמו לילדים מעוטי יכולת לחייך
אילוסטרציה צילום: pixabay

בשבוע הבא יתקיים אירוע ייחודי מדהים, שכל כולו למען ילדים שילכו בשמחה גדולה יותר לבית הספר, ומתקיים זו השנה השלישית ברצף. גמ"ח ילקוטים לכל ילדי הארץ. זה הזמן ללכת לשלוף את הילקוטים שאינם בשימוש אצלכם, לבדוק שהם נקיים וטובים – ולהיות חלק מפרויקט חברתי למען הילדים שלנו.

בשיחה עם 'בחדרי – נשים', מספרת היוזמת, שרי גרינפלד, על הרגע בו החליטה לפתוח את הגמ"ח ומה התחדש בשלוש השנים האחרונות.

"יום אחד פשוט שמתי לב לצורך", היא משחזרת. "כשהילדה שלי רצתה ילקוט חדש, התלבטתי מאוד משום שהוא היה במצב טוב. מצד שני, ידעתי כמה ילקוט חדש יהיה משמעותי כדי לשמח אותה ולעזור לה להתחיל שנה בשמחה גדולה יותר".

כשגרינפלד מדברת על שמחה של ילד ללכת לבית הספר, היא מדברת מתוך עומק שינקה בבית. סביה, הרב יצחק יעקב לויכטר זצ"ל, שהקים את בית ספר בית יעקב בית וגן, והפך למנהל האגדי שהעמיד תלמידים, היה עושה הכל כדי שתינוק ירוץ אל בית הספר ולא יברח ממנו. "רציתי שכל ילד וילדה יזכו ללכת עם ילקוט שישמח אותם", היא אומרת.

לפני שלוש שנים היא פשוט החליטה לבקש מחברות שיעבירו אליה ילקוטים במצב מצוין בלבד והופתעה מכמות הילקוטים האיכותיים שקיבלה. "מסתבר שאנשים באמת מחפשים פתרון לילקוט לאחר שהילד סיים להשתמש איתו, ובעיקר ילקוטים של ילדי כיתה א' שמגיעים לשימוש קצר יחסית", היא מסבירה.

משפחות שלא רצו להשקיע כסף בנושא הילקוטים, פתאום יכלו להרשות לעצמם לבוא לבחור ילקוט חדש. "זה הפך לפרויקט של עזרה הדדית. אנשים מביאים ילקוטים במצב מצוין ובוחרים ילקוטים אחרים, חדשים, וכך כולם נהנים".

בחופשה הבאה הגמ"ח כבר הפך לעובדה די מוגמרת. באותה שנה עשתה זאת שרי לרפואת אמה שחלתה. הסיפורים שהגיעו אליה עם הילקוטים, הפכו לאנושיים ומרגשים, והגמ"ח כבר הפך להרבה יותר משמעותי עבורה, והיא החלה לפעול גם לסבסוד ילקוטים חדשים עבור ילדים שאין יד הוריהם משגת לקנות עבורם ילקוט.

"היו פעמים חשבתי שאולי אני צריכה לתת להורים להתאמץ קצת יותר לקנות ילקוט חדש לילד שעולה לכיתה א', ולא שייקחו מגמ"ח, אם כי למדתי שהכל עניין של חינוך", משתפת שרי. "כשהלכתי עם הבן שלי לכיתה א', ניגש אלי חבר שלו ואמר לי בהתרגשות: 'תראי, הנה ילקוט מהגמ"ח שלכם – ראית איזה יפה הוא'"? ואכן, גרינפלד טרחה להשקיע בשקיות יפות ואיכותיות, ובתחושה של חנות – כדי שילדים לא ירגישו שמדובר בגמ"ח, וכך ההורים מרוצים והילד מאושר.

השנה, הגמ"ח מקבל נופך שונה. לפני כשנה וחצי נפטר סביה של שרי, הרב לויכטר זצ"ל, וכן אמה, שזכתה לראות את הגמ"ח בהתהוותו ואף לשתף פעולה, ולכבס את הילקוטים הראשונים שהגיעו אליו, כפי שמעידה שרי. מאחר ושתי הדמויות המרכזיות בחייה של שרי, היוו השראה כה גדולה לפעילות הגמ"ח, היא הרגישה שהפעילות חייבת להמשיך, ומעתה לעילוי נשמתם הטהורה. אנשים שהקדישו את חייהם למען אחרים, וסביה שכה השקיע בתלמידי בית הספר, מי אם לא היא, תעשה מה שביכולתה על מנת לשמח אותם ולעשות נחת רוח גם לאמה ולסביה שבשמים.

"ההצלחה של המיזם וקצב הגדילה שלו תלויים לחלוטין באנשים שישתתפו בו", מסבירה שרי. "יהיו לנו ילקוטים טובים - נוכל לחלק לכל מי שרוצה וצריך".

"אנשים התקשרו ושאלו אם הם יכולים להעתיק את המיזם לעיר אחרת", היא מספרת ושמחה לבשר לכולם, שרק ייקחו ויעתיקו אותה. המיזם הוא באמת ללא רווח וללא כוונות כאלו – ואף מנצלת את קשריה בכל מקום אפשרי כדי לפרסם אותו ללא תשלום ולא לוקחת שקל. מכיוון שהגמ"ח גדל, לקחה השנה שרי שני ימים מרוכזים באולם של בית הספר, כדי שהתחושה תהיה באמת טובה. כמובן שבהמשך יהיה ניתן להמשיך לפנות אליה ולבדוק אם יש ילקוטים. שרי מבקשת להדגיש כמובן שהגמ"ח לא נועד רק לילדי ירושלים אלא פתוח לכולם. "החזון שלי הוא לראות את הגמ"ח שלי מועתק לכל מתנ"ס ולכל עיר. להפך, אשמח לראות אותו גדל ומתפתח לטובת כל ילד וילדה בכל עיר ויישוב, רק צריכים לזכור שאם הילקוטים לא יהיו באמת במצב טוב, חדש ונקי – זה לא יצליח כפי שמצפים שיצליח".

כיום הגמ"ח פועל בצורה כזו, שאם מישהו זקוק לילקוט מסוים, יכול להיות שהיום אין – אז שרי אומרת לו שיהיה בקשר בתוך כמה ימים כי אולי יגיע. "או כשילדה מגיעה לבחור ילקוט אנחנו נעשה הכל כדי לחפש לה דוגמה שהיא אוהבת ואפילו נחכה לראות אם יגיע ילקוט כזה עבורה".

בעשרות ערים חרדיות הצטרפו אנשים אל הגמ"ח המיוחד הזה. מקומות כמו ירושלים, ביתר, בית שמש, אלעד, פתח תקווה, אשדוד, חיפה, רחובות, בני ברק, טלז סטון, אנשים פשוט התקשרו לשרי ואמרו לה שהם רוצים להיות נקודת איסוף, וכך ניתן להניח מאחורי הדלת ילקוטים במצב טוב וללכת. הילקוטים כולם מגיעים לשרי והיא דואגת שיהיו מוכנים לילד הבא. "השנה כבר ביקשתי ממי שיכול לדאוג שיהיה מכובס ונקי, כי הכמויות באמת גדולות", היא אומרת.

אז אם התלבטתם מה לעשות עם הילקוט שבתכם הלכה איתו רק שנה, או לחילופין, הילד ממש רוצה ילקוט חדש ואין סיבה אמיתית לקנות לו – יש פתרונות. ויש גם קו מידע לעדכונים, חלוקה ואיסוף שניתן אף הוא מבית ימות המשיח, חינם למען הקהילה: 08-9786807

 

 

גמ"ח גרינפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד