ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מחדל חמור ביותר

התינוקת שוחררה ונפטרה מיד לאחר מכן

תינוקת כבת שנה וחצי שסבלה מהקאות ומהשתעלויות ומצבה הדרדר עד למותה העצוב - שוחררה הביתה ע"י הרופא ונפטרה מיד לאחר מכן • כעת הורי הפעוטה תובעים את הרופא שלדעתם התנהג ברשלנות

התינוקת שוחררה ונפטרה מיד לאחר מכן
מיה ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

מיה נולדה כתינוקת בריאה למשפחה המתגוררת ברמת גן. כשהייתה כבת חצי שנה נסעה המשפחה לביקור של כמה ימים בירושלים, ובמהלכו החלה מיה להקיא ולהשתעל. אמה שלה לקחה אותה לסניף של קופת חולים בעיר.

ובתביעה שהגישו ההורים לבית המשפט המחוזי, באמצעת עו"ד גלית קרנר, הם טוענים כי הרופא שטיפל בבתם לא ערך לה בדיקה גופנית על אף שהיא הקיאה שוב ושוב. "הוא קבע שהילדה סובלת מדלקת סימפונות ורשם לה אנטיביוטיקה", כך מפרסם יורם ירקוני ב'ידיעות אחרונות'.

בהמשך היום ולאורך הלילה הידרדר מצבה. למחרת חזרה האם לאותו רופא עם בתה, וסיפרה לו מה היה בלילה, התינוקת הקיאה בפניו פעמיים. בתביעה נטען שבשלב זה שינה הרופא את אבחנתו: "נראה כי מדובר במחלה ויראלית או בחיידק", אמר הרופא.

הרופא שלח את התינוקת לבדיקת דם, אך לדברי התובעים לא הביא בחשבון שבאותה שעה כבר לא בוצעו בדיקות דם במרפאה. בתביעה נאמר כי היה עליו להפנות את התינוקת למיון. הילדה המשיכה להקיא, אמה לקחה אותה למרפאת "טרם" ודיווחה שמהבוקר הקיאה בתה 15 פעמים וכי היא ממעטת לתת שתן.

צוות המרפאה חיבר את התינוקת לעירוי. בתביעה נטען שמצבה המשיך להידרדר וכי בחיתוליה הופיעו סימני דם שלא זכו להתייחסות מיוחדת מהצוות - שהחליט לשחררה הביתה על אף מצבה הקשה. עוד דווח יורם ירקוני, כי הצוות לא התייחס כלל להקאות ולאפאטיות של התינוקת, וכי בגיליון השחרור נכתב: "אבחנה והמלצות שחרור, מצב החולה בשחרור טוב הביתה ומעקב בקופ"ח".

זמן קצר לאחר שהגיעו הביתה, החלה התינוקת להקיא נוזל בצבע ירקרק. הוריה נחרדו ונסעו איתה מיד למרכז הרפואי הדסה. כשהגיעו לשם היא איבדה את הכרתה, בתביעה נטען שבדיקת רופאי הדסה חשפה את הבעיה האמתית שממנה סבלה הילדה: חסימת מעיים. אלא שהאבחון היה מאוחר מדי, וזמן קצר לאחר מכן נפטרה התינוקת.

בחוות הדעת הרפואית שצורפה לתביעה נטען: "חסימת מעיים היא תופעה נפוצה במיוחד מגיל שלושה חודשים ועד גיל שש 80% מהמקרים מתרחשים בשנתיים הראשונות לחיי הילד, אי מתן טיפול ב־24 השעות הראשונות גורם בדרך כלל לנמק של המעי ולהלם".

פרקליטת המשפחה גלית קרנר הגיבה על כתב התביעה: "מדובר במוות מיותר שנגרם מאבחון וטיפול שגויים ורשלניים". דובר קופת החולים הגיב לכתב התביעה: "נתייחס, כמקובל, בבית המשפט".

מרשת "טרם" נמסר: "המסכת העובדתית שונה לחלוטין מהמוצג בתביעה. סיכום הבקרה שנערך במשרד הבריאות לפיו לא נפל כל דופי בהתנהלות מדבר בעד עצמו".

פעוטה רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד