ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ

החשוד בתקיפת כ-70 קטינות: "אני אליהו הנביא"

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: תושב עמנואל החשוד בתקיפת כ-70 קטינות פנה לשופט בפתח הדיון ואמר: "אני אליהו הנביא" • פרקליטו ביקש להציג מסמכים פסיכיאטרים בעניינו

החשוד בתקיפת כ-70 קטינות: "אני אליהו הנביא"
pixabay

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: בעקבות מספר רב של תלונות שהתקבלו ברחבי הארץ בנוגע לחשוד המנסה לאתר וליצור קשר עם קטינות באמצעות הרשתות החברתיות - נפתחה חקירה סמויה ביחידה 105 בלהב 433 ובליווי מחלקת סייבר בפרקליטות המדינה.

מחומרי החקירה שנאספו עלה החשד כי צעיר בן 26 תושב המועצה המקומית עמנואל, פעל במשך תקופה ארוכה על מנת לאתר קטינות ברשתות חברתיות וליצור עימן קשר. החשוד פנה אל הקטינות בתואנות שונות, תוך שימוש בזהויות, בדמויות ובכינויים מגוונים.

לאחר שביסס את הקשר שידל את הקטינות לשלוח לו תמונות וסרטונים העולים לכדי עבירה פלילית. בחלק מהמקרים אף ניסה להיפגש עם הקטינות פנים אל פנים ולבצע בהן מעשים חמורים ואסורים על פי התורה הקדושה והן על פי החוק.

בתום החקירה הסמויה, החשוד נעצר אתמול בבוקר (שני) בשעה 8:30 על ידי חוקרי 105 בלהב 433, ונלקח לחקירה. במהלך מעצרו אותר טלפון נייד שעל פי חשד החוקרים שימש אותו לביצוע העבירות ולכן ביקשו ממנו את הסיסמה, ומשסירב, החוקרים הפעילו כוח ומשכו את אצבעו לטלפון, אך הטלפון לא נפתח כי זה עיקם את אצבעו. "מה לחשוד יש להסתיר אם הוא זועק לחפותו?" שאלה חוקרת המשטרה בבית המשפט.

על פי החשד, מזה למעלה משנה הוא פועל ברחבי הרשת, ובפעם האחרונה שהוא נפגש פיזית עם קטינה, היה בחודש פברואר לפני חמישה חודשים. עם זאת הוסיפה החוקרת "יש לנו מספר רב של קטינות להגיע אליהן מכל רחבי הארץ", כך שייתכן והיו עוד מפגשים מאז.

גורמים המעורים בחקירה מסרו ל'בחדרי חרדים' כי על פי חומרי החקירה עולה כי החשוד פנה לפחות ל-70 קטינות ברחבי ברשת, אולם לא בכולן הוא פגע באותה רמה ולא מכולן כבר גנבו תלונות על ידי חוקרי וחוקרות להב 433.

לטענת המשטרה, באותה פגישה בחודש פברואר, עם ילדה בת 12, החשוד הפעיל כוח על הקטינה בעת המפגש וכי התלונה למשטרה על כך הוגשה עוד באותו החודש. מתברר כי היחידה החוקרת לא עצרה את החשוד, ורק הודות לכך שהחקירה הגיעה לידי חוקרי 105 החקירה העמיקה והעלתה חשד לפגיעה פיזית לפחות בשתי קטינות.

על מנת לאתר נפגעים ונפגעות נוספים, פרסמה המשטרה רשימה חלקית של שמות בהם הזדהה החשוד ברשתות החברתיות: אלינור /אלינור כהן; יובל; דניאל / דניאל אסוס; אנה אייזק; דמויות אליהן התחזה החשוד: מאמן שחייה; גניקולוג; שוטר; סוכן דוגמניות; חייל.

הבוקר (שלישי) הובא החשוד לבית משפט השלום בראשון לציון שם ביקשה המשטרה האריך את מעצרו בעשרה ימים, והשופט גיא אבנון ציין כי חומר החקירה שהוצג בפניו "מבסס חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו, כאמור, בריבוי אירועים". השופט החליט להאריך את מעצרו בשמונה ימים, וזאת מאחר ומדובר מחשש למסוכנות, שיבוש הליכי חקירה, וכן נוכח פעולות החקירה הרבות שהיחידה החוקרת הצביעה עליהן, שחלק ניכר מהן ניתן לשיבוש.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי כבר בפתח הדיון החשוד בן ה-26 פנה לשופט ואמר: "אני אליהו הנביא", פרקליטו ביקש להציג מסמכים פסיכיאטרים בעניינו. המשטרה אמרה כי החשוד ביקר פעמיים במיון פסיכיאטרי, בשנת 2016 אז הומלץ על טיפול שיחתי. פעם נוספת ביוני 2018, שם עלה שלא ניתן לקבוע עמדה חד משמעית אודות מצבו הנפשי העדכני של החשוד.

המשטרה לא התנגדה להפנות את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית, אך עם זאת ציינה החקורת כי "אם הוא ישלח להסתכלות של שבוע, לא נוכל לקדם את החקירה". בעניין זה השופט גיא אבנון הורה לפסיכיאטר המחוזי לבדוק את החשוד בדיקה ראשונית תוך 24 שעות, וביקש לאפשר שיתוף פעולה ככל הניתן בין הפסיכיאטר המחוזי לבין צוות החקירה, על מנת להסב פגיעה מינימלית לחקירה כתוצאה מהבדיקה.

לאור דפוס פעולתו הסדרתי של החשוד, מבקשים במשטרה כי ככל שעולה חשד בקרב הורים, מחנכים או בני משפחה, כי ייתכן וקטין או קטינה נוספים נפלו קורבן לפגיעה מסוג זה, נא לפנות בהקדם למוקד 105 (מוקד לפניות לדיווחים על אלימות רשתית של משטרת ישראל) לגבי כל חשד או חשש באשר הוא.

יחידה 105 פועלת להגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט. ביחידה פועל, בין היתר, מוקד 105- המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת. המוקד משלב פעילות כלל ממשלתית למלחמה באלימות רשתית של שוטרים לצד נציגי משרדי ממשלה: המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה. המוקד מעניק שירות הוליסטי לציבור בתחום עיסוקה של היחידה.

במסגרת יחידה 105 פועלים מפלג חקירות ומפלג מודיעין המפעילים כלים טכנולוגים מתקדמים לאיתור ואכיפה כנגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים ברשת האינטרנט.

מעשים חמורים פגיעה בקטינים רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד