ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מה עם החרדים?

צוות מיוחד של מח"ש יטפל בתלונות יוצאי אתיופיה

הירי בסלומון טקה: משרד המשפטים והמשטרה החליטו להקים צוות מיוחד של המחלקה לחקירות שוטרים לטיפול בתלונות מצד יוצאי אתיופיה

צוות מיוחד של מח"ש יטפל בתלונות יוצאי אתיופיה
מחאת האתיופים האלימה צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הורו להקים צוות מיוחד, אשר יפעל להבטיח טיפול יעיל ואפקטיבי מצד משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים בתלונות מצד ישראלים יוצאי אתיופיה.

הקמת הצוות באה בעקבות מספר התייעצויות שהתקיימו בימים האחרונים בצמרת משרד המשפטים, פיקוד המשטרה ומערכת אכיפת החוק על רקע האירועים שהתרחשו בעקבות אירוע מותו של סלומון טקה ז״ל, לרבות שתי ישיבות שהתקיימו בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם נציגים של קהילת יוצאי אתיופיה, בהשתתפות מ"מ מפכ"ל המשטרה, מנכ"לית משרד המשפטים, פרקליט המדינה, נציגים של הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל וגורמי התביעה המשטרתית, נציגים בכירים של יעוץ וחקיקה ופרקליטות המדינה, מנהלת מח"ש, וראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות.

בעקבות פגישות והתייעצויות אלו, הוחלט להקים צוות בכיר, אשר יניח בפני היועמ"ש לממשלה, מ״מ מפכ״ל המשטרה ופרקליט המדינה, תוך זמן קצר, מסקנות והמלצות אופרטיביות לשפר את המענה לתלונות כאמור.

מדובר, בין היתר, בחיזוק ובהעצמת הכלים הפיקודיים שבידי המפקדים במשטרת ישראל לטיפול בתלונות כאמור.

הנושאים בהם יעסוק הצוות נדונו, כזכור, בחלקם בדו"ח מבקר המדינה משנת 2017, אשר עסק בטיפול המערכתי באלימות שוטרים, במסגרתו גובשו שורה של המלצות. כפי שקבע אז מבקר המדינה, מדובר בנושא אשר : ״מחייב פעולה מערכתית ומשולבת של מח"ש ומשטרת ישראל, אשר תבטיח בחינה שיטתית ונרחבת של המידע והתלונות המתקבלות. כל זאת לצורך הסקת מסקנות במישור הפלילי, המשמעתי והפיקודי״.

הצוות מתבקש כעת, בהמשך לעבודה שכבר נעשתה בנושא, להמליץ על צעדים מעשיים על מנת להמשיך ולשפר את המענה של מח״ש ומשטרת ישראל ולהבטיח בכך טיפול מהיר ואפקטיבי בתלונות.

הכול, כמובן, תוך שמירה על זכויות השוטרים, ובשים לב לצורך לאפשר למשטרת ישראל למלא את משימותיה כנדרש.

בראש הצוות יעמדו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים) וסגן מפכ"ל משטרת ישראל.

בצוות יהיו חברים: ראש אגף משאבי האנוש של משטרת ישראל, היועצת המשפטית של משטרת ישראל, ראש מחלקת משמעת של משטרת ישראל, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי), המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), וראשת המחלקה לחקירות שוטרים.

הצוות ייעזר בעבודתו בגורמים מטעם משטרת ישראל, פרקליטות המדינה, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות וגורמים רלוונטיים נוספים, לפי העניין.

הצוות יפעל לגיבוש מסקנותיו והמלצותיו בהקדם, לשם הצגתם לאישור היועץ המשפטי לממשלה, מ״מ מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה.

ישיבת מעקב ראשונה תיקבע בראשות היועץ המשפטי לממשלה בעוד כשבוע ימים, ובה גם יוצגו לוחות הזמנים להשלמת עבודת הצוות, שיהיו מהירים ככל האפשר.

סלמון טקה מחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד