ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא כולם מפרגנים

איחוד מפלגות: הח"כית של ליברמן חברה לשמאל

חברת הכנסת אורלי לוי שהחלה את דרכה במפלגתו של ליברמן, חוצה הערב את הקווים וחוברת עם מפלגתה 'גשר' למפלגת 'העבודה' • תקבל חבילת שריונים מכובדת בעשירייה הראשונה | עמיר פרץ: "אנחנו יכולים לשבור את תקרת הזכוכית" • הליכוד:לא מתערבים בחלוקת קולות השמאל 

איחוד מפלגות: הח"כית של ליברמן חברה לשמאל
עמיר פרץ צילום: Adam Shuldman/Flash90

איחוד מפתיע בשמאל; חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי אבקסיס, מי שהחלה את דרכה הפוליטית ב'ישראל ביתנו' של ליברמן ועמדה בראש מפלגת 'גשר' בבחירות האחרונות, אך לא עברה את אחוז החסימה, חוברת ליו"ר מפלגת 'העבודה' ח"כ עמיר פרץ.

על פי הדיווח של יואב קרקובסקי ב'כאן11', מדובר בחבירה של מפלגתה ל'עבודה' והיא צפויה לקבל במסגרת זו, שלושה מקומות בעשירייה הראשונה עבור חברי מפלגת 'גשר'.

מוקדם יותר הערב, חייג פרץ ליו"ר 'מרצ' ניצן הורוביץ ועדכן אותו כי לא ימשיך את שיחות האיחוד עמו. ב'מרצ' הגיבו ואמרו, "במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן. באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל. לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מרצ למפלגת העבודה".

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים בבית העיתונאים 'בית סוקולוב' בתל אביב, אמר יו"ר מפלגת 'העבודה' עמיר פרץ, "אני עומד בפניכם נרגש, וחש את עוצמת השעה, עוצמת הרגע. כל מסעות חיי הציבורים מלווים בהתלבטויות, בסימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות, וכאן אני חש כי מצאתי את התשובות כולן. מצאתי את התשובות הנדרשות לטיפול באותם שסעים מדממים בתוך החברה הישראלית".

פרץ הוסיף ואמר, "מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי בו יש מקום לכל הישראלים. בית לקבוצות המודרות שחשות שהמדינה שכחה אותן, שחשות שהמדינה החליטה שהאחריות כלפיהם, כלפי ילדיהם, זו אחריות חלקית. בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת ועוד רגע היא תתפרץ ללא שליטה. הקבוצות האלה יתנו לנו את ההזדמנות לתת להן את התשובות הנכונות והצודקות. היום אנו מסתערים על לבבות העם, עם מסרים של אחדות, אהבה, ואחריות משותפת".

"המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם", הצהיר היו"ר החדש-ישן של 'העבודה', "לא ניגרר לשיח המתלהם, לא נשתתף בתחרות של מי ממציא משפט יותר פוגעני, לא ניתן לאיש לשכוח את חוסר האחריות שבפתיחת הפצעים, בהרחבת השסעים, כי כאשר פוצעים פצע בליבה של החברה הישראלית לצרכי בחירות, הבחירות מסתיימות - אך הפצע ממשיך לשתות ולדמם".

"אני עומד בהתרגשות ובגאווה גדולה כשלצידי עומדת הגברת אורלי לוי אבקסיס. אשה פורצת דרך, עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה, של אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, הנכים, הזוגות הצעירים, בני העיר ובני הכפר, תושבי הפריפריות וההתיישבות העובדת, מאזרחי אצבע הגליל וקרית שמונה ועד לתושבי עוטף עזה ושדרות. לא פעם עמדתי נפעם כאשר חזיתי איך אורלי מפילה חומות של התנגדות, מעבירה חוקים חברתיים, ומונעת גזרות כלכליות. הסתכלתי עליה וידעתי שמדובר במנהיגה מעוררת השראה, מנהיגה שילדים צעירים מביטים עליה ואומרים לעצמם : "גם אנחנו יכולים" גם אנחנו יכולים לשבור את תקרת הזכוכית", כך פרץ.

בליכוד הגיבו לאיחוד ומסרו, "אנחנו ממשיכים שלא להתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. כשנחרוג מכך - נודיע".

מאידך, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בירך על האיחוד, "אני מברך את אורלי לוי על חזרתה למגרש הפוליטי. אורלי היא מנהיגה חברתית, וטוב למדינת ישראל שתהיה בכנסת".

ממפלגת 'כחול לבן' נמסר בתגובה לחבירתה של אורלי לוי למפלגת 'העבודה': "אנו מברכים על כל חיבור שימנע איבוד של אלפי קולות. לאחר הבחירות נקרא לליכוד לאחר עידן נתניהו ולעבודה בראשות פרץ ולוי להצטרף לממשלת האחדות שנקים".

גם הח"כית שלי יחימוביץ' הפורשת מהחיים הפוליטיים, בירכה על המהלך וכתבה בחשבון הטוויטר שלה, "הצטרפותה של אורלי לוי היא בשורה מצויינת למפלגת העבודה.‫ אורלי היא לוחמת מעולה ואפקטיבית בזירה החברתית, והצטרפותה מחדדת את הקול הצלול של המאבק לצדק, לשיוויון ולגורלם של בני אדם בכל תחומי חייהם. השילוב של עמיר פרץ ושלה הוא תשובה טובה למתלבטים למי כדאי שיתנו  את קולם: למי שדואגים לעצמם או למי שדואגים לעמם".

אורלי לוי אבוקסיס עמיר פרץ מפלגת העבודה בחירות 2019 איחוד מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד