ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פנה את מקומך

המהלך שמתגבש בימין שעשוי להביך את פרץ

כעשרה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-22, הפוליטקאים שמימין לליכוד משליכים לעבר יו"ר איחוד מפלגות הימין גלגל הצלה אחרון לפנות מקומו, לפני שימצא עצמו בודד במערכה 

המהלך שמתגבש בימין שעשוי להביך את פרץ
נפתלי בנט - רפי פרץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התעקשותו של יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ לאחוז בהגה, עלולה לטפוח על פניו, והוא עשוי למצוא את עצמו בעוד 60 יום מחות למערכת הפוליטית וזאת בשל מהלך שמתבשל על אש נמוכה.

התרחיש המוביל ההולך ומתגבש, הוא הגשת רשימה אלטרנטיבית של איחוד מפלגות הימין - ללא רפי פרץ, כשבראשו תעמוד לא אחרת מאשר איילת שקד אליה יחברו בצלאל סמוטריץ' ו'האיחוד הלאומי', איתמר בן גביר ו'עוצמה יהודית' ואולי גם 'הימין החדש' ונפתלי בנט, כך מדווח הפרשן הפוליטי של 'ערוץ 12' עמית סגל.

לדבריו, חוץ מפרץ עצמו, אין עוד מישהו בימין שסבור שהוא צריך לעמוד בראש הרשימה, כולל לא מעט אנשים בתוככי 'הבית היהודי' בראשו הוא עומד, שלא אהבו את התנהלותו עד כה, לרבות איילת שקד ונפתלי בנט שבוודאי סבורים כי הם ראויים יותר ממנו לעמוד בראש הרשימה.

בינתיים, נעשים מאמצים לגרום לו להבין זאת לבדו ולפנות את מקומו ומתוך כבוד, יציעו לו בתמורה למקום השני, שגם יהיה הראשון לבחור את התיק הבכיר אותו ירצה למלא בממשלה, זכות המוקנית כיום למס' 2 באיחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ' שהתמנה לשר התחבורה וגם קיבל את החברות בקבינט המדיני בטחוני.

בתוך כך, סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס עבור 'ערוץ 7', מגלה כי 45% מהציבור מעדיף את איילת שקד בראשות רשימה ימנית מאוחדת. כן עולה מן הסקר, כי אם היא תעמוד בראש הרשימה - תביא הישג של עשרה מנדטים, לעומת הרב רפי פרץ שיביא 8 מנדטים לרשימה שתאגד את כלל המפלגות שמימין לליכוד לבלוק טכני. 

רפי פרץ איילת שקד איחוד מפלגות הימין בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד