י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בנאום המלא

ברק על איחוד פרץ ולוי-אבקסיס: "צעד שיכול לסתום את הגולל"

בנאום תקיף שנשא לפני זמן קצר יו"ר ישראל דמוקרטית רה"מ לשעבר אהוד ברק - הוא ביקר בחריפות את החיבור הפוליטי בין עמיר פרץ לחה"כ לשעבר לוי-אבקסיס • "הצעד הזה עלול חלילה לסגור את הגולל על העבודה, על החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה" • צפו

ברק על איחוד פרץ ולוי-אבקסיס: "צעד שיכול לסתום את הגולל"
ברק ופרץ צילום: תומר נויברג וגיל יערי פלאש 90

יו״ר ישראל דמוקרטית ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יוצא היום (שישי) במתקפה על החיבור הפוליטי בין עמיר פרץ לחברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, וטוען כי הדבר עלול לסיים את דרכה של מפלגת העבודה - שכן אורי לוי תצטרף ברגע האמת לממשלת נתניהו.

בדברים שאמר בכנס פתיחת הקמפיין התייחס ברק למצב הפוליטי בשמאל כשאמר כי ״ניצחון זה לא הדבר הכי חשוב, זה היחיד שחשוב. המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד, לא כי כולנו חושבים אותו דבר - מותר שיהיו לנו הבדלי עמדות וברור שיש לנו הבדלי עמדות - אבל המחנה הזה חייב להתאחד ולרדת לזירה ככוח אחד, כדי להחליף את הממשלה הרעה הזו. את הברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים, שמאיימת על מדינת ישראל כפי שחלמנו ונלחמנו עליה״.

לדברי ברק, ״אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך, האיחוד של עמיר ואורלי. אורלי היא בהחלט שותפה אפשרית למחנה רחב שכזה. אבל הצעד הזה עלול חלילה לסגור את הגולל על העבודה, על החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה לטובת הקמת מפלגת נישה חברתית: לא ימין ולא שמאל, כלשונה של אורלי, שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון ופותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו״.

ברק הוסיף ותקף את ההתנהלות של עמיר פרץ בעקבות החיבור עם לוי-אבקסיס: ״אני חושב שהויתור על הדגל המדיני – חברתי והפרשנות היותר גדולה של הדגל הכלכלי, הוא איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כ'בומרנג'. איו לנו דרך בהחלפת הברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים אלא להתמודד על כל רוחב החזית, על כל החזון ועל כל הטווח שממשלה צריכה לעסוק בו. טובת הגוש הייתה ונותרה איחוד רחב של כל הכוחות שבו״.

בתוך כך, חרף הסיכום שנעשה בין עמיר פרץ לאורלי לוי-אבקסיס שלא לעשות חיבורים נוספים ולהתמודד במסגרת הנוכחית לכנסת ה-22, חברת מפלגת העבודה, חה"כ סתיו שפיר, תוקפת את הסיכום וקוראת לפעול לחיבור נוסף על מנת להילחם בנתניהו.

״אנחנו מוכרחים לצאת מהאשליות", אמרה שפיר, "צד אחד בפוליטיקה נלחם כדי לחסל את יריביו הפוליטיים-אותנו, והצד שלנו עוד תוהה איפה הקרב. הבחירות יכריעו על הדמוקרטיה ואם נציל את ישראל מהפיכה למדינת הלכה מושחתת וסיוט של טרור ואפרטהיד. הדבר הכי ממלכתי לעשות זה להתאחד ולהילחם״.

אהוד ברק אורלי לוי אבוקסיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד