י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת מפץ בימין

שרה נתניהו לאשת הרב פרץ: מנעי מבעלך להתאחד עם בנט ושקד

בדקה ה-90: שקד תמסור הערב הצהרה לתקשורת על המשך דרכה הפוליטית • הערכה: תחבור לשר לשעבר בנט ותעמוד בראש "הימין החדש" • בנט: "צריך עכשיו ימין מאוחד" • דיווח: שרה נתניהו הפצירה באשתו של פרץ: מנעי איחוד בין בעלך לבנט ושקד • נתניהו: "בדיה וסיפור מעשייה"

שרה נתניהו לאשת הרב פרץ: מנעי מבעלך להתאחד עם בנט ושקד
הרב רפי פרץ ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע וחצי בלבד לפני תום מועד הגשת הרשימות, נראה כי יש תזוזה בימין ושינוי במאזן הכוחות הפנימי.

בעקבות מסיבת העיתונאים המתוכננת של שקד ובנט שצפויים להכריז על ריצה משותפת, ראשי איחוד מפלגות הימין השרים הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ׳ צפויים להיפגש ולדון בהתפתחויות בשעה 16:00, כשבנוסף זומן השר הרב רפי פרץ לפגישה בביתו של ראש הממשלה נתניהו הערב.

לטענת עיתונאי 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, נתניהו ינסה הערב לשכנע את הרב רפי פרץ לצרף למפלגתו את איתמר בן גביר והוא לא צפוי לשכנעו ללכת על איחוד כולל בימין. הסיבה היא, ככל הנראה, כיוון שמפלגתם של בנט ושקד צפויה לנגוס בכוחו של ליברמן ולכן נתניהו מעדיף ריצה נפרדת על פני איחוד כולל.

מטעמה של אשת ראש הממשלה הגיבו לפרסום: ‏"שרה נתניהו ורעיית פרץ נפגשו בחטף ובאקראי בחתונה רבת משתתפים. השתיים התחבקו קצרות כשסביבן קהל גדול וקבעו להיפגש. הטענה על פרטי השיחה שלכאורה התקיימה היא בדיה וסיפור מעשייה". 

ראש הממשלה נתניהו אמר בסרטון שהופץ: "קיבלתי כמה פניות מאנשים בימין שאומרים: אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 5-6 מנדטים ונחזור שוב פעם לבחירות. אתה חייב להתערב. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".

‏הסיפור של פרץ אחר: לשורת מקורבים סיפר אתמול ששרה אמרה לאשתו לא לתת את הבכורה לשקד

השר פרץ אמר לנפתלי בנט: "שמח לראות שאנשי הימין החדש מגיעים להסכמה ביניהם. עכשיו הגיע הזמן לאיחוד אמיתי בימין. ‏איילת ונפתלי, מוזמנים כבר הערב למו"מ לאיחוד".

מלשכת שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, נמסר כי הערב (ראשון), עם צאת הצום, תקיים שקד הצהרה לתקשורת ובה תודיע על המשך דרכה הפוליטית.

ההערכה היא שבכוונת שקד לחבור לשר החינוך לשעבר נפתלי בנט, לעמוד בראש "הימין החדש", ולאחר מכן להוביל איחוד גדול במפלגות הימין. 

על פי מידע ראשוני עולה כי השניים כבר סגרו ביניהם על ריצה משותפת וכן על כך ששקד היא שתעמוד בראשות המפלגה, וכי הערב ייתנו לסיכומים ביניהם פומבי. סקרים פנימיים שנערכו מגלים כי ריצה בראשות שקד עשויה להביא למפץ פוליטי ולחיזוק משמעותי למפלגה שנחלה כישלון צורב בבחירות האחרונות.

כעת נותר לראות כיצד יגיבו במפלגות הימין - הבית היהודי ואיחוד לאומי בראשות הרב פרץ וסמוטריץ' - למהלך. האם יצטרפו לגוש אחד גדול מימין לליכוד או שמא יתבצרו בעמדתם וירוצו בשתי מפלגות נפרדות.

כזכור, רק אמש תקף סמוטריץ' את הצמד בנט-שקד וטען כי הם לא למדו לקח. בציוץ שפרסם ברשת הטוויטר, כתב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', "איך שזה נראה בנט ושקד לא למדו את הלקח. טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם".

לדבריו, "צריך לומר בצורה ברורה, אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין הם ישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים".

דבריו של סמוטריץ' הגיעו כתגובה לדבריו של נפתלי בנט בראיון ל'ערוץ 12' כי "הציבור הדתי לאומי צריך להתמודד לכנסת בשתי מפלגות שונות" כשלדבריו, "היינו צריכים להגיד לציבור למה יש צורך חיוני בימין החדש, בימין ליברלי של זהות יהודית - אבל בלי כפייה".

עוד אמר בנט, "אנחנו לא פשרנים, אבל בכל מה שקשור בדת ומדינה, ובכלל יחסים בין בני אדם פה במדינה - ימין מחבר, זה קריטי וחיוני שיהיה ימין ליברלי, מאחד, שאוהד יהדות אבל מתנגד לכפייה ובעיקר מתנגד לשיח של שנאה".

איילת שקד נפתלי בנט איחוד ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד