י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתפללים נדהמו

בציון הקדוש: חוסר צניעות וחילול שבת המוני

חרדים שהגיעו לשהות בשבת בציון הבעל שם טוב בעיירה מז'יבוז' שבאוקראינה, נדהמו לגלות במבנה הקבר את אנשי התנועה הרפורמית כשהם בעירוב מוחלט ואשה עומדת לפני התיבה וכן האירוע הוסרט על ידם במצלמות תוך חילול שבת בוטה

בציון הקדוש: חוסר צניעות וחילול שבת המוני
ציון הבעל שם טוב הקדוש צילום: באדיבות המצלם

מספר מתפללים חרדים ששהו השבת בציון הבעל שם טוב בעיירה מז'יבוז' - אוקראינה. נדהמו לגלות בכניסת שבת קבוצה של גברים ונשים רפורמיים שעשו ככל העולה על רוחם בציון.

כמה מהם סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי "בכניסת שבת בהגיענו לביהמ"ד של הבעל שם טוב, ראינו בית כנסת מלא מפה לפה. ישבו שם קבוצה מעורבת של נשים וגברים של ארגון שעוסק בקבלה, כאשר אשה עוברת לפני התיבה בשירת לכה דודי והקהל מסביב המורכב מכל מיני משפחות שר יחדיו. כאשר אנחנו החרדים מחינו על כך, נאמר לנו שהכל מתואם עם אהלי צדיקים ומנהלי המקום, וזה קורה מידי שנה בשנה".

מתפלל אחר סיפר ל'בחדרי חרדים', כי "כל התפילה הוסרטה וצולמה בטלפונים סלולרים של המשתתפים, בעצם יום שבת קודש".

'בחדרי חרדים' פנה לקבלת תגובה מאנשי המקום, ואחראי על המקום, מאיר גבאי, הגיב על כך. "אני לא הייתי שם השבת, ואף אחד לא קיבל רשות לחלל את השבת במקום, לפעמים מגיעים אנשים שלא מתאימים לאופי המקום, לא תמיד אפשר לעקוב אחרי הבאים, חבל מאד שזה קרה, אני אוודא שדבר כזה לא יקרה יותר, אנחנו עובדים על חדר לעזרת נשים, כי כרגע יש רק מחיצות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד