י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלתי נתפס

אין אוכל ובגדים, אבל תורמים לארגון הטרור. צפו ‏

למרות מצבם הכלכלי הקשה של אזרחי תימן, המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן וחיזבאללה, יצאו בקמפיין רשת לגייס כספים במזומן עבור חיזבאללה שנקלע למצב כלכלי קשה חסר תקדים • צפו בתיעוד

אין אוכל ובגדים, אבל תורמים לארגון הטרור. צפו  ‏
איסוף כספים לחיזבאללה ברדיו של החות'ים צילום: צילומסך

תחנת רדיו של המורדים החות'ים בתימן שנתמכים בידי איראן, אוספת 132 אלף דולרים במזומן בעבור חיזבאללה על רקע מצוקתו הכלכלית. במקום שהכסף ילך למיליוני העניים והמורעבים במדינה המסכנה הזאת, כך מדווח רועי קייס, הכתב לענייני ערבים של תאגיד השידור 'כאן11'.

‏‎המחבלים צועקים, "מוות לארצות הברית! מוות לישראל! יקוללו היהודים!" (הסלוגן של החות'ים).

הכסף שנאסף לחיזבאללה, מגיע לאור מצוקה כלכלית קשה אליה נקלע ארגון הטרור, שבאה בעקבות הסנקציות הקשות שהטיל עליה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על איראן, שבמסגרתן היא אינה יכולה לממן את חיזבאללה.

בסוף השבוע איימו כמה מאנשי חיזבאללה בראיון לאתר האמריקאי 'דיילי ביסט' כי הם "יהיו הראשונים לירות על ישראל". בנוסף דיווח האתר כי כבר עכשיו קוצצו משכורות לוחמי חיזבאללה, כך על פי שלושה הלוחמים שה'דיילי ביסט' שוחח עמם. אולם בו בזמן שהם פגועים כלכלית, הם מתעקשים שהארגון שלהם חזק מבחינה צבאית.

אחד מאנשי חיזבאללה אמר, כי מלחמה חדשה תביא לחורבן עצום בישראל ובלבנון, אך לדבריו הסנקציות המוטלות על הכלכלה האיראנית וצמצום ניכר בתמיכתה הכספית של איראן בחיזבאללה, עשויות להפוך את תרחיש הסיוט הזה לממשי.

המורדים החותים חיזבאללה גיוס כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד