י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפה נדירה

ה'דברי יואל': "לא מסכים עם ההפגנות ברחובות; זה סכנת נפשות"

חשיפה נדירה התגלתה השבוע בגיליון השבועי "משנתו", שיוצא לאור מידי שבוע ע"י וועד "משמרך חומותייך" של חסידי סאטמר בארצות הברית • האדמו"ר מסאטמר בעל ה'דברי יואל' זצ"ל - "אני לא מסכים עם ההפגנות ברחובות - זה סכנת נפשות ממש" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

ה'דברי יואל': "לא מסכים עם ההפגנות ברחובות; זה סכנת נפשות"
הרבי מהר"א מסאטמר צילום: בחצרות סאטמר

גילוי נדיר התגלה השבוע בגיליון השבועי "משנתו", שיוצא לאור מידי שבוע ע"י וועד "משמרך חומותייך" של חסידי סאטמר בארה"ב.

המדובר הוא במכתב שנשלח ע"י אחד מגדולי העסקנים בקהילה לפני 50 שנה, הרה"ח ר' יששכר הירש, אותו כתב לאחד מראשי נטורי קרתא בירושלים, הרה"ח ר' אברהם יעקב עפשטיין ממאה שערים בימים ההם.

במכתב כותב ר' יששכר הירש את דעת קדשו של האדמו"ר ה'דברי יואל מסאטמר' זצ"ל בכל מה שנוגע להפגנות נגד השלטון הציוני ברחובות העיר ללא רישיונות, בצורה שבה מפגינים בירושלים.

המכתב הנדיר פורסם בבית המכירות הפומביות "חרסון"

'בחדרי' מביא לכם תרגום חפשי של המכתב שהובא בשפת היידיש:

"עכשיו אמסור לכם מה שאמר לי האדמו"ר שליט"א הגאב"ד דירושלים עיה"ק תובב"א (כוונתו לאדמו"ר ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל, שכיהן כגאב"ד ירושלים)".

"וזה הלשון: אני לא מסכים עם מה שהם עושים, זה כבר סכנת נפשות ממש, במצווה של תוכחה כתוב שהיא רק עד כדי הכאה ואת זה הם כבר קיימו מזמן. לא חל הדין של "יהרג ואל יעבור" על מצוות הוכחה לצאת לרחובות העיר נגד הממשלה, זה גובל בסכנת נפשות ממש וכבר הייתה פעם שזה הגיע לנפשות ר"ל". עכ"ל.

יצוין כי כבר לפני שנתיים (לפני הגילוי החדש) דיבר האדמו"ר המהר"א מסאטמר שליט"א בצורה מאוד תקיפה נגד ההפגנות בחוצות העיר של הפלג הירושלמי, ואמר כי זו לא הדרך של סאטמר בניהול מאבקה מול הציונות.

האזינו לדברים שאמר המהר"א לפני כשנתיים

האדמו''ר מסאטמר הדברי יואל הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד