ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
היציאה לנופש נדחתה

שבת מרוממת: היתומים רקדו עם הרבי כקוגל

בפעם השנייה, יתומי חסידות ויז'ניץ זכו לשבת התאחדות מיוחדת עם הרבי • הרבי קם ממקומו וקרא ליתומים לרקוד איתו את 'א קאדערל' • משך כל השבת הבחורים לשמש את האדמו"ר ומדוע הרבי דחה את נסיעתו לעיירת חלדודנא

שבת מרוממת: היתומים רקדו עם הרבי כקוגל
פדיון הבן לנין האדמו"ר מויז'ניץ צילום: שוקי לרר

בשבת האחרונה פרשת פנחס, שהו יתומי חסידות ויז'ניץ, בחורים וילדים לשבת התאחדות בראשות האדמו"ר מויז'ניץ בכפר הרואה.

בשנה שעברה יזמו עסקני החסידןת אשר משך כל השנה, מטפלים בכל צרכי היתומים של החסידות, ה"ה הרב משה אפל והרב יעקב וייס, אשר מונו על ידי אדמו"ר לטפל בנושא ברוחניות ובגשמיות, לערוך שבת התאחדות מיוחדת ליתומי החסידות במחיצתו של האדמו"ר, כדי לרומם את רוחם השבורה.

לאור ההצלחה, התקיימה בשבת האחרונה השבת השנייה במספר - לכן גם דחה האדמו"ר מויז'ניץ את נסיעתו מידי שנה בתקופה זו לעיירה חלדודנא שבאנגליה.

מהמידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בשבת המיוחדת השתתפו כ-40 בחורים, ועשרה ילדים יתומים.

אחד היתומים תיאר לאחר השבת, את ההתעלות והתרוממות שחווה יחד עם שאר אחיו לצרה, שהרגישו את הרבי יורד אליהם, מן ההר אל העם, כאבא ממש ואפילו יותר מכך.

מכניסת השבת ועד צאתה, התחלפו הבחורים ביניהם בתורנות, כדי לזכות ולשמש את הרבי, בתפילות ובטישים.

הרבי מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

כמו כן, בשונה מאירועי החסידות בהם עומדים הבחורים והילדים על גבי טריבונות (פארענצ'ס), בשבת מיוחדת זו הסבו הבחורים והילדים סביב השולחן, כשהרבי בראשו. לאחר התפילות עברו לפני הרבי לאחל 'גוט שבת', כשהרבי מתייחס לכל אחד ואחד ומתעכב לשוחח עמו ולהתעניין בשלומו.

בליל שבת בהגיע הרבי ל"והיו למשיסה" אז נוהגים בויז'ניץ לצאת בריקוד סוחף, רקד הרבי עם כלל הילדים היתומים במעגל, ורקד עמם בדביקות זמן רב.

משתתפי השבת מספרים ל'בחדרי חרדים', שיא השבת נרשם בעת ה'מיטאג טיש', סעודת בוקר יום השבת, אז סעד הרבי עם היתומים, כשבסוף הטיש נהוג שהרבי מכבד שני אנשים לרקוד ריקוד מקדמת דנא המכונה "א קאדערל". הרבי הכריז לכל היתומים שהוא ירקוד איתם ביחד את ריקוד "הקאדערל". הרבי קם ממקומו, ורקד עצם בצורה של קוגל, כשכולם אוחזים את הידיים עם הרבי, וככה מסתובבים הלוך וחזור. התרגשות רבה אחזה ביתומים שהעלו חיוך על פניהם על הזכייה הנשגבה.

יצוין כי גם בחסידות בעלזא, החליטו לאחרונה להעתיק את המנהג החשוב ולאחרונה ערכו שבת התאחדות מיוחדת ליתומי החסידות, אך ללא האדמו"ר.

הרבי מויז'ניץ שבת התאחדות ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד