כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האם האיחוד קרוב מתמיד

שקד צפתה בראיון של השר וצייצה: "יאללה בוא"

עשרה ימים בלבד נותרו להגשת הרשימות לכנסת ה-22 ובימין עושים את מרב המאמצים להתאחד, לאחר שהרב פרץ שידר כי ברצונו לאחד את כלל המפלגות לרשימה אחת, אמר זאת גם השר סמוטריץ' בראיון ל'ערוץ 20' ואמר "אם איילת רואה את הראיון אני קורא להתכנס עוד הלילה" • שקד הגיבה: "יאללה בוא"

שקד צפתה בראיון של השר וצייצה: "יאללה בוא"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם השר בצלאל סמוטריץ' יצליח להביא את האיחוד המתבקש מעל לראשו של יו"ר הרשימה הרב רפי פרץ? בראיון שהעניק אמש (שלישי) לכתבת אילת כהנא מ'ערוץ 20', קרא סמוטריץ' לאיילת שקד לבוא עמו עוד הלילה לפגישה כדי לסגור את האיחוד וזו נענתה בחיוב, אך לא ידוע אם אכן יצא המפגש לפועל.

בראיון לכתבת 'ערוץ 20' אמר סמוטריץ', "אני חושב שמוטלת על כתפיה של איילת [שקד] אחריות כבדה. החלפה שלה את נפתלי [בנט] בהחלט משדר מבחינתי אופטימיות, ומאפשרת את החיבור הזה. נפתלי רצה ללכת לבד במשך תקופה ארוכה, איילת כך נראה חושבת אחרת. אני חושב שזה מה שצריך להיות".

הוא הוסיף ואמר, "אני שוב מקווה שכולנו נתכנס הלילה ואם איילת רואה את הראיון הזה, אז אני קורא לה לבוא עוד הלילה להיכנס אל החדר נדאג לכיבוד טוב. נשתה קפה כדי לא להירדם. נשב כמה שעות שצריך, אפשר לרבע את המעגל. יש מספיק נוסחאות שמאפשרות לכולם להרגיש טוב ובבית. גם לשמור על הזהות והצביון הערכי בשום פנים ואופן א"א לוותר על זה גם נבנה מנגנון שיודע למקסם את הכוח הפוליטי. אני סמוך ובטוח שזה בידינו וזאת אחריות של כולנו לעשות את זה".

הכתבת שאלה את השר, "מפה אתה יוצא לפגישה עם איילת?" וסמוטריץ' השיב, "שתזמין".

ואכן דקות לאחר מכן, בסביבות השעה 22:00 צייצה איילת שקד בחשבון הטוויטר שלה בתגובה, "יאללה בוא". סמוטריץ' השיב לה: "בא. כתובת?".

לעת עתה לא דווח האם אכן יצאה הפגישה לפועל.

מוקדם יותר אמש נשא יו"ר איחוד מפלגות הימין ו'הבית היהודי' הרב רפי פרץ דברים בפני פעילים של המפלגה בעיר לוד, שם סיפר, "שוחחתי הבוקר עם שקד דיברתי איתה על החשיבות לייצר איחודים. יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך. מתכוון להיפגש עם איילת שקד בהקדם האפשרי ואין ספק שיחד נמצא את הדרך לאיחוד הכוחות יחד עם שמירה על דמותה של הציונות הדתית".

עוד הוסיף, "אני קורא מפה לכל השותפים בימין, כולל לחברים מעוצמה יהודית. בואו נשב למו"מ ונסגור. אסור לנו להתייחס לרעשי הרקע מסביב, זה הזמן לגלות אחריות לשלטון הימין. אנחנו נעשה מאמץ גדול כדי לשלב כוחות יחד עם שמירה על דמותה של התנועה הציונית דתית והמשך מרכזיותו של הבית היהודי ברשימה המתהווה באיחוד מפלגות הימין".

פרץ שב והדגיש כי כל דיבורים כל המלצה לראשות הממשלה על מישהו שאינו בנימין נתניהו צריך להוריד מהשולחן מיד. כל תמיכה אחרת או רעיון אחר עלול להוביל לממשלת שמאל שתשאיר את הציונות הדתית בחוץ ואנו לא ניתן לזה לקרות.

לעניין מקומה של המפלגה במו"מ העתידי אמר, "יש כאן מפלגה, יש תנועה שמייצגת ערכים ואידיאלים והיא חייבת להיות מיוצגת כראוי. התנועה קיימת 130 שנה, עברה משברים קשים, ידעה לקום על הרגליים ולהשתקם, מפלגות קמות והולכות ואנחנו פה - זה יהיה חייב לבוא לידי ביטוי ברשימה לכנסת. לא מדובר פה בעניין אישי, מדובר בעניין ערכי, מבלי לוותר על היכולת לגבש סביבנו את כלל מצביעי הציונות הדתית".

יצוין כי לעומת התגובה המהירה של איילת שקד לסמוטריץ', לא באה תגובה ממנה עד כה לדבריו של פרץ על כוונתו להיפגש עמה בהקדם.

בצלאל סמוטריץ' איילת שקד רפי פרץ איחוד מפלגות הימין בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד