כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בתוך ארגז המצעים

טרגדיה בערד: פעוט חרדי נחנק למוות בביתו

יממה לאחר האסון הקשה במודיעין עילית בו פעוט שנשכח ברכב הלוהט נפטר, טרגדיה נוספת בעיר ערד: תינוק כבן שנה וחצי נחנק למוות בארגז המצעים בביתו

טרגדיה בערד: פעוט חרדי נחנק למוות בביתו
תינוק צילום: pixabay

כיממה לאחר האסון במודיעין עילית ובו פעוט הן חצי שנה נשכח ברכב אמו וחולץ משם ללא רוח חיים, טרגדיה נוספת התרחשה היום (שלישי) בעיר ערד, כאשר בן כשנה וחצי נחנק למוות בארגז המצעים בביתו.

בשעות הצהרים (שלישי), הוזעקו צוותי הרפואה לדירת מגורים בעיר ערד, בעקבות דיווח על פעוט כבן שנה וחצי שנחנק. כונני איחוד הצלה שהגיעו למקום, ניסו לסייע בפעולות החייאה, אך לאחר זמן קצר נקבע מותו לצערם של בני המשפחה.

מפרטים נוספים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי הפעוט נמצא בתוך ארגז מצעים גדול, לשם הוא ככל הנראה נפל מהמיטה הסמוכה, ושם הוא נלכד מבלי יכולת לצאת - ולבסוף נמצא ללא רוח חיים. במשטרה פתחו בבדיקת הנסיבות וצוות זק"א הוזעק למקום לטפל בכבוד המת ובסידורי ההלוויה.

"יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ ביצענו בפעוט פעולות החייאה ממושכות בניסיון להציל את חייו" סיפר יורם כהן חובש באיחוד הצלה שהשתתף בפעולות ההחייאה. "למרבה הצער נקבע מותו בתום מאמצי ההחייאה. סיפרו לנו כי הפעוט נחנק במהלך משחק בביתו".

משה קווס - מפקד זק"א ערד, אמר כי "מדובר באירוע קשה, פעוט בן שנה וחצי נמצא ע"י בני משפחתו בתוך ארגז מצעים כשהוא ללא הכרה. הם הזעיקו את הצוות הרפואי למקום שעשו פעולות החייאה ממושכות על הפעוט. לצערי לאחר זמן קצר הם נאלצו לאשר את מותו במקום. מתנדבי זק"א צוות ערד מטפלים בכבוד המת באירוע הקשה".

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, עולה כי מאז שנת 2008 מתו 112 ילדים כתוצאה מחנק. זהו המקרה השמיני של מוות מחנק מתחילת 2019. בשנת 2018 נחנקו למוות 6 ילדים.

מיכל בר-דורון, סמנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "חנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה למוות מתאונת ילדים. ילדים הם סקרנים וחווים את העולם באופן שונה ממבוגרים. הם לא מודעים לסכנות ואין להם את היכולת להבחין בין מותר לאסור. קנה נשימה צר ביחס למבוגרים ושטח הפנים הקטן שלהם מעמיד אותם בסכנה מוגברת להפסקת נשימה. תפקידנו כמבוגרים לייצר עבורם סביבה בטוחה ולהיות בהשגחה מתמדת בהתאם לגיל הילד ולמסוגלותו. אנחנו בשיאה של חופשת הקיץ המאופיינת ביציאה מהמסגרת ובשינוי שגרה- זוהי מציאות אשר מגבירה את הסיכון לתאונות ואנו קוראים להורים: אל תגידו' לי זה לא יקרה'- פעלו כדי למנוע וכדי שנסיים את הקיץ הזה בלי אסונות נוספים".

תינוק נחנק ונפטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד