י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ישראל משה הודה

בבית שמש ומודיעין עילית: עבריין מורשע תקף ילד וילדה

ישראל משה אייזנבאך, הודה בתקיפת ילדה בת 7 בבית שמש ובהמשך הודה שתקף גם ילד בן 6 בעיר מודיעין עילית • מדובר בעבריין מורשע שהשנה השתחרר מהכלא - שם ריצה מאסר על עבירות דומות • בשבוע הבא הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום

ישראל משה אייזנבאך מחוץ לבית המשפט
ישראל משה אייזנבאך מחוץ לבית המשפט צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: תשעה ימים לאחר מעצרו של חרדי תושב בית שמש בחשד לביצוע מעשה מגונה בילדה בעיר ובילד נוסף במודיעין עילית, הפרקליטות הגישה לבית המשפט הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדו ומעצרו הוארך עד ליום שני הבא.

חוקרי תחנת משטרת בית שמש עצרו ביום שלישי בשבוע שעבר את ישראל משה אייזנבאך, צעיר בן 36 תושב העיר, בחשד כי בליל שבת קודם לכן, ביצע מעשים אסורים בילדה כבת 7.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', מדובר באדם עם רמת מסוכנות גבוהה אשר שוחרר לאחרונה מהכלא בגין עבירות דומות. מתברר, כי במקביל למעצרו על ידי תחנת משטרת בית שמש, ישראל משה דרוש לחקירה גם לתחנת המשטרה במודיעין עילית.

בליל שבת פרשת בלק, נערכה שמחה משפחתית באולם אירועים בשכונה חרדית בבית שמש. אל שתי ילדות בגילאי 6 ו-7 ששיחקו מחוץ לאולם, ניגש אדם וביקש מהן להראות לו איך להגיע לכתובת סמוכה. אחת הילדות נבהלה ורצה לאולם על מנת להזעיק את הוריה, אולם השנייה נותרה מספר דקות עם החשוד במקום חשוך.

עם הגעת ההורים למקום בו שהתה עם הילדה, הם עיכבו אותו ולשאלתם, הוא הודה בפניהם כי ביצע בה מעשה חמור ואסור, מסר להם את פרטיו ואת כתובת מגוריו - והם שחררו אותו לדרכו. מספר ימים לאחר מכן, פנו ההורים לתחנת המשטרה בעיר והגישו תלונה נגד אייזנבאך. כאשר הוגשה התלונה, גילו חוקרי המשטרה כי מדובר בעבריין שריצה עונש על עבירות בתחום הצניעות וכי הוא מפוקח על ידי "יחידת צור" של שירות בתי הסוהר.

בנוסף, במקרה אחר שאירע לפני כשלוש שבועות, כך מהפרטים המתפרסמים לראשונה ב'בחדרי חרדים', ישראל משה שהה בעיר מודיעין עילית שם פגש בילד כבן 6 וביקש ממנו להתלוות אליו. הוא ירד לקומת המחסנים בבניין בו מתגורר הילד, שם הוא ביצע בו מעשה חמור ואסור. בחקירתו, אייזנבאך אף זיהה את עצמו במצלמות אבטחה שהוצגו בפניו מזירת העבירה.

באשר למקרה בבית שמש, ישראל משה שמר על זכות השתיקה, נעצר ובית המשפט האריך את מעצרו תוך שהוא מציין כי "רצף האירועים והעבר הפלילי המשמעותי והמכביד של המשיב מבססים מסוכנות משמעותית". רק בשנה האחרונה, כך לטענת המשטרה, הוא נחקר בעקבות חמש תיקי חקירה בתחום עבירות חמורות בקטינות וקטינים, כאשר פעם אחת הוא הובא לחקירה מתוך כותלי הכלא.

כאמור, בדיון שנערך היום בבית המשפט בפני השופטת דורית פיינשטיין בבית משפט השלום בירושלים, חוקרי המשטרה הגישו הצהרת תובע של פרקליטות מחוז ירושלים בדבר כוונתם להגיש כנגד אייזנבאך כתב אישום, ולכן מעצרו הוארך זו הפעם הרביעית, עד ליום שני השבוע הבא.

בכתב האישום שהוגש נגדו בשנת 2008, ייחסו לו מעשים חמורים בתשעה ילדים בשכונות החרדיות בבית שמש, בבתי כנסת, ישיבות ובמקוואות. את מעשיו הוא ביצע באחת הפעמים כשהוא פיתה ילד באמצעות כרטיס "טלכרט", במקרה אחר לא חדל ממעשיו גם לאחר שהילד החל לבכות ובאירוע נוסף תקף גם ילד באגרוף והסביר כי עושה זאת כדי ל"חזק את הילד".

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.

מעשים מגונים וביערת הרע מקרבך יחידת צור עבריין סדרתי ישראל משה אייזנבאך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד