י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוצאות מפתיעות

סקרים: 'הימין החדש' נוסק. 'כחול לבן' צונח. ברק מרוויח מהאיחוד

ארבעה סקרים שמתפרסמים הערב מבשרים טובות לכמה וכמה פוליטיקאים שעד לאחרונה נאבקו באחוז החסימה | המחייכים: איילת שקד, נפתלי בנט ואהוד ברק | הלחוצים: הרב רפי פרץ, סמוטריץ' ועמיר פרץ | אין עדיין תחזית ניצחון לאחד הגושים, כשליברמן עדיין לשון המאזניים 

סקרים: 'הימין החדש' נוסק. 'כחול לבן' צונח. ברק מרוויח מהאיחוד
יעלון, לפיד וגנץ צילום: פלאש 90

60 יום לבחירות ארבעה סקרים שמתפרסמים הערב (חמישי) עדיין לא מצליחים לחזות את ניצחונו של מי מהגושים, כאשר אביגדור ליברמן ממשיך להיות לשון המאזניים בין הגושים.

סקר 'ערוץ 12'

מסקר 'ערוץ 12' עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כדלהלן: 'הליכוד' היה זוכה ל-29 מושבים בכנסת ה-22, 'כחול לבן' עם 27 מושבים, 'הרשימה המשותפת' עם 11, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן 10 מושבים, 'המחנה הדמוקרטי' שהוקם היום בראשות ניצן הורביץ' מ'מרצ' ואהוד ברק - זוכה ל-10 מושבים.

מי שמפתיעה במיוחד, היא איילת שקד שהוצבה השבוע בראשות 'הימין החדש' ומשיגה 9 מושבים, כך על פי הסקר.

המפלגות החרדיות עם כוח של 15 מושבים, כאשר החלוקה היא; 'יהדות התורה' 8 וש"ס 7.

מפלגת 'העבודה' ו'גשר' עם 5 מנדטים, איחוד מפלגות הימין שוב בסכנה על סף אחוז החסימה עם 4 מושבים בלבד.

מן הסקר הזה עולה כי גוש הימין-חרדים משיג 57 מושבים, לעומת גוש המרכז-שמאל-ערבים שמשיג 53 מושבים ואביגדור ליברמן הופך ללשון מאזניים עם 10 המנדטים שלו.

סקר 'ערוץ 13'

תוצאות הסקר המתפרסם ב'ערוץ 13', מפתיעות בכל החזיתות, שכן 'הליכוד' אמנם המפלגה הגדולה עם 28 מושבים, אך עדיין מבלי יכולת להרכיב ממשלת ימין. מצבה של 'כחול לבן' עגום עוד יותר ולראשונה במערכת הבחירות הנוכחית היא צוללת אל עבר ה-23 מושבים בלבד. מי שמרוויח היום ביותר מן הסקר הם שניים, 'המחנה הדמוקרטי' שזוכה ל-12, וכן 'הימין החדש' שמפתיעה וזוכה ב-10 מושבים עוד לפני האיחוד עם מי ממפלגות הימין.

'הרשימה המשותפת' עם 11 מושבים, 'ישראל ביתנו' עם 10, 'העבודה' 7.

הכוח החרדי נחלש על פי הסקר מ-16 ל-11 מושבים, כאשר החלוקה היא, ששה ל'יהדות התורה' וחמישה לש"ס.

מי שנמצאים על פי הסקר על סף אחוז החסימה, הם איחוד מפלגות הימין בראשות פרץ וסמוטריץ' שמקבלים 4 מושבים בלבד. מפלגת 'זהות' של פייגלין, עוברת לראשונה במערכת הבחירות הזו את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

תוצאות הגושים דומות לסקר הקודם. ימין-חרדים עם 57 מושבים, מרכז-שמאל-ערבים עם 53 מושבים וליברמן עם עשרה מנדטים.

סקר 'כאן 11'

ההבדלים המשמעותיים בין הסקרים, המתפרסמים בערב אחד, מוכיחים כי הסקרים אינם משקפים את התוצאה האמיתית, שכן בסקר 'כאן 11' המפלגות הגדולות נמצאות בתיקו.

'הליכוד' זוכה ל-30 מושבים, 'כחול לבן' גם כן עם 30 מושבים, 'הרשימה המשותפת' 10, 'הימין החדש' עם 9, 'ישראל ביתנו' 9, 'המחנה הדמוקרטי' 8, 'יהדות התורה' 8, ש"ס 7, 'העבודה' ו'גשר' 5, איחוד מפלגות הימין גם בסקר הזה עם 4 מנדטים בלבד. 'זהות' נסקרה אך לא עברה את אחוז החסימה ומקבלת 2.4% בלבד.

מן הסקר עולה כי גוש הימין-חרדים עם 58 מושבים, לעומת גוש המרכז-שמאל-ערבים 53 מושבים. ו'ישראל ביתנו' שלא ברור לאן תלך, עם 9 מושבים.

הסקר נערך על ידי מכון 'קנטאר' בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על הסקר ענו 538 משתתפים מתוך 1,612.

סקר 'ישראל היום' ו-i24NEWS

גם בסקר 'ישראל היום', ישנן כמה הפתעות, אך הפוכות מתוצאות הסקרים הקודמים: 'הליכוד' 32 מושבים, כחול לבן עם 30, 'הרשימה המשותפת' 12, 'המחנה הדמוקרטי' עם 9 מושבים. 'ישראל ביתנו' עם 7, 

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הגוש החרדי יורד מ-16 כיום ל-13, כך על פי הסקר, כשהחלוקה היא; ש"ס עם שבעה מושבים ו'יהדות התורה' עם ששה. סוף סוף תוצאה מעודדת ל'איחוד מפלגות הימין' שמקבל 6 מושבים בדיוק כמו 'הימין החדש' שמקבל גם הוא ששה מושבים.

מפלגת 'העבודה' לאחר האיחוד עם אורלי לוי-אבקסיס, נחלשת עוד יותר מכוחה כיום ל-5 מושבים בלבד.

הסקר נערך על ידי חברת מאגר מוחות, בהנהלת פרופ' יצחק כץ עבור  "ישראל היום" ו-i24NEWS.

 

מפלגת כחול לבן מפלגת הימין החדש איילת שקד סקרים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד