כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחיר צנצנת דבש לחג הפסח: 21 שקל - פער תיווך של 200%

לקראת הפסח צפויים להימכר ברשתות השיווק ובחנויות המכולת 800 טונות דבש • מחיר הדבש המיובא לא יהיה זול ממחיר הדבש המקומי, בשל הוצאות אריזה ושיווק

מחיר צנצנת דבש לחג הפסח: 21 שקל - פער תיווך של 200%



דבש בצנצנת של 350 גרם נמכר לקראת הפסח ברשתות השיווק ב-21 שקל (כולל מע"מ). יצרני הדבש מקבלים 6 שקלים לצנצנת, כך שהמחיר (ללא מע"מ) מבטא פער תיווך של 200%. מחיר משלוחי הדבש שהגיעו לאחרונה מארצות הבית לקראת הפסח, כיבוא בחביות, מבטאים מחיר של 21 שקל לקילו - כך שמחיר דבש מיבוא לא יהיה זול ממחיר דבש מיצור מקומי, או אף יקר ממנו, בשל הוצאות אריזה ושיווק.

ממועצת הדבש, המסדירה את הייצור והשיווק של הדבש מתוצרת מקומית, נמסר כי לקראת הפסח צפויים להימכר ברשתות השיווק ובחנויות המכולת 800 טונה דבש - גידול של 14% לעומת המכירות בפסח בשנה שעברה. מנכ"ל המועצה, הרצל אבידור, העריך כי תפוקת הדבש בכוורות תגדל השנה בשיעור ניכר, בעקבות הגשמים הרבים שירדו באזורי הרעייה של דבורי הדבש והגידול הצפוי בשל כך בפריחת עשביית הבר בארץ כולה. כמו כן צפויה הפריחה ברדסים, במטעי האבוקדו, במטעי הנשירים ובעצי הנוי וחורשות האקליפטוס והעצים והשיחים הצופניים האחרים מזון רב לדבורים.

ב-2010 הגיע ייצור הדבש בישראל ל-2,800 טונה, וכתוצאה מהתנאים האקלימיים השנה, שהבטיחו פריחה גבוהה באזורי הכוורות, צפוי גידול של כ-10% ביצור הדבש. במקביל לגידול ביצור צפויה עלייה בצריכה לנפש בעקבות הגידול במודעות הציבור לסגולותיו התזונתיות והבריאותיות של הדבש.

בנוסף לדבש מייצור מקומי, מייבאת ישראל כ-1,000 טונה דבש בשנה ממדינות האיחוד האירופאי, ארה"ב ומדינות דרום אמריקה בגין התחייבויותיה בהסכמי הסחר שהיא חתומה עליהם.

בנוסף ליצור דבש, תורמות דבורות הדבש לתל"ג החקלאי כ-2.5 מיליארד שקל בשנה, בשל העובדה שהן מאביקות את פרחי עצי הפרי, האבוקדו, הפרדסים וירקות רבים ומאפשרות להם בכך לעשות פרי.

בישראל כ-500 חקלאים העוסקים ביצור דבש, המטפלים בכ-100,000 כוורות, הפזורות בכל רחבי הארץ. ברחבי העולם כולו ובכלל זה בישראל, פחת בשנים האחרונות מספר דבורי הדבש ברבע עד שליש ונערכים מחקרים רבים לברר את הסיבות לכך ולאפשר את המשך קיום הענף.
דבש מחיר רשתות 800 טון 200%

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד