ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"הכפיש את שמו הטוב של סבי"

ההסתה הפרועה, הנכדה שזעמה, הגינויים החריפים - והמחיקה

סערת הסרטון: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוציא שוב סרטון מסית, אלא שהפעם נאלץ למחוק את הסרטון לאחר זרם בלתי פוסק של תגובות חריפות ביותר כנגדו • מרגי: "שיטות הסתה מתקופות אפלות של ההיסטוריה" • עיתונאי הארץ: ״שיאים חדשים של גועל״ • כל הפרטים

ההסתה הפרועה, הנכדה שזעמה, הגינויים החריפים - והמחיקה
ליברמן לצד תמונות מסרטון ההסתה צילום: קובי גדעון, פלאש 90, צילומסך

הרשת סערה הבוקר (שישי) בעקבות עוד סרטון שפרסם אביגדור ליברמן יו״ר ישראל ביתנו, במסגרת קמפיין ההסתה אותו הוא מוביל בדרך לכנסת ה-22. אלא שהפעם ליברמן הלך צעד אחד יותר מידי ולאחר שקיבל מאות גינויים ברשתות החברתיות - בין היתר גם מנכדה של יהודי חרדי שהוצג על המרקע - נאלץ להסיר את הסרטון.

בסרטון שהופץ בשעות הבוקר תחת הכותרת ״אנחנו לא מבקשים הרבה״, הסית ליברמן ואמר: ״אנחנו לא מבקשים שתתגייסו לסיירות מטכ״ל - רק רוצים שתתגייסו. אנחנו לא דורשים שתעבדו שעות נוספות - רק שתעבדו. אנחנו לא דורשים שתיקחו הכל על עצמכם - רק שתקחו חלק״.

כאמור, בתגובה לסרטון - רבים תקפו גם בציבור החילוני ברחבי הרשת את ליברמן על ההסתה שלו. עיתונאי ׳הארץ׳, חיים לוינסון, מיהר לצייץ כי מדובר ב״שיאים חדשים של גועל״. ובמקביל, הגיעו תגובות נוספות גם מהציבור המסורתי שתקף את ליברמן על ההסתה הפרועה כנגד הציבור החרדי .

הציוץ ובו הסרטון שהוסר. קרדיט: צילום מסך, טוויטר.

בין התוקפים הייתה לא אחרת מאשר נכדתו של היהודי החרדי שהוצג בסרטון, מיכאלה לוי, שאף היא נחרדה מההסתה המכוערת ומהשימוש של סבה לצרכי התעמולה האנטי-חרדית של ליברמן.

בפוסט נוקב שפרסמה בפייסבוק כתבה לוי, "עד כמה מכוערת מערכת הבחירות הזאת יכולה להיות? הבוקר ראיתי את הסרטון שאביגדור ליברמן פירסם. כנראה שבלי לחשוב יותר מידי על האנשים שמאחורי התמונות, הוא הרשה לעצמו להכפיש את שמו הטוב של סבי והשתמש בתמונתו עם הכותרת "אנחנו לא דורשים ממכם לעבוד שעות נוספות".

עוד היא הוסיפה: "מאיפה אתם מרשים לעצמכם להכליל בצורה כזאת?! אתם מכירים את העבר של האיש שבתמונה??? אז מר ליברמן היקר, אני אגלה לך שחיים שלמים מאחוריה ולא סתם חיים, חיים מלאים בעשייה ונתינה. סבא שלי ששירת בצבא ולחם במלחמת ששת הימים, כל חייו עבד בהוראה בכירה ובכל רגע פנוי שהיה לו עסק בהתנדבות והדרכה ועל זה יעידו אלפי בוגרי גנים ובתי ספר ברחבי ירושלים".

סבה של לוי שהוצג בסרטון. צילום: מתוך הסרטון

ובינתיים, בציבור החרדי המשיכו למלא את פיהם מים ומלבד חבר הכנסת יעקב מרגי מש״ס שהגיב, כולם שתקו. מרגי מצידו כתב כי ״ליברמן מסית ורוצה לקרוע את העם. בעזות פנים וללא בושה משתמש בשיטות הסתה מתקופות אפלות של ההיסטוריה. ובשיא חוצפתו משתמש בתמונתו של הרב אלישע לוי, לוחם במלחמת ששת הימים. בניו ובנותיו שרתו בצה״ל בשרות הלאומי, נכדיו ונכדותיו משרתים היום בצהל ובשרות הלאומי״.

מרגי הוסיף וכתב ליו״ר ישראל ביתנו, ״ליברמן, אני יעקב מרגי, ח"כ מש"ס עם סיווג בטחוני גבוה, שירתתי בצה"ל. בני בכורי שירת בצה״ל ועושה מילואים. בני הקטן באוגוסט הקרוב יצטרף ללוחמי גולני וכן גם אחי. אני ושכמותי נשאנו בנטל ונושאים בנטל קליטתך כעולה חדש, שלך ושל כל אלה שאתה משתמש בשמם לשווא. תחליף קמפיין, אתה לא אמין ומילתך לא מילה״.

כאמור, בעקבות הדברים הסרטון הוסר במפתיע מהרשתות החברתיות של אביגדור ליברמן.

אביגדור ליברמן הסתה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד