ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מעקב ׳בחדרי׳

בית שמש סוערת: הנציג החרדי הביא פתרון; רבני העיר תוקפים

מעקב ׳בחדרי׳: הרוחות סביב עתיד העיר בית שמש מסרבות לרדת מסדר היום • נציג סיעת 'אגודת ישראל' ומחזיק תיק ההנדסה בעיר יזם והביא לפתרון יחד עם נציג הליכוד שלום אדרעי • אלא שהפתרון מעורר זעם בקרב זוכי ההגרלה וגם בקרב רבני העיר • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

בית שמש סוערת: הנציג החרדי הביא פתרון; רבני העיר תוקפים
אנשי עסקים חרדים צילום: יח"צ

על פי הפרסום הבוקר (שישי) ב׳המבשר׳, חבר מועצת העיר שמעון גולדברג יזם יחד עם נציג הליכוד שלום אדרעי, סיכום ולפיו זוכי המחיר למשתכן שהיו לרוב זוכי הפרויקט יהיו זכאים להמר את זכייתם להגרלה שתחל בעוד כמה חודשים ברמה ד' המיועדת להיות חרדית, כאשר הכניסה לבתים תהיה בעוד לפחות כחמש שנים.

כמו כן, הזוכים החילונים שזכו ברמה ד' לא מתבקשים לעבור לרמה ה', מה שמלמד שההסדר הנו רק לטובת החילונים. בעקבות הסדר שהציג הנציג החסידי שמעון גולדברג, הזוכים זעמו על כך שזכויותיהם מופרות; כאשר רוב הזוכים בשכונת נווה שמיר הם חרדים.

התושבים טענו כי הדבר נועד לרצות את נציג הליכוד שהודיע לאחרונה כי ״אם אין נווה שמיר אין גם בניה בשום מקום אחר בעיר״, והדבר מנוגד לאינטרס החרדי אותו אמורים להוביל הנציגות החרדית.

בנוסף, התושבים הציגו מכתב תמיכה של הרב מרדכי גולדשטיין, מרבני העיר, שכתב עם פרסום ההסדר מכתב חיזוק לתושבים בו נאמר בין הדברים כי ״בוודאי שמגיע להם כל הזכויות כולל בתי כניסות ובתי מדרישת ומזוודות חינוך, וזה חילול השם לבקש מהמשפחות היקרות לעזוב את מקומם אשר זכו בהם כדין״.

מכתבו של הרב גולדשטיין

יתר על כן, הרבנים חתמו כי אין לפרסם ולדרוש מהם לעזוב את המקום שזכו בו, אלא ההפך. על הנציגות לסייע להם לפעול ולסייע ולעודדם לבנות את בתיהם בשכונת נווה שמיר. הדבר הגיע בעקבות הדיווחים על כוונת ראש העיר לפעול לשינוי מיקום בזכייה לטובת החרדים.

בתגובה לדברים, פרסם היום (שישי) מחזיק תיק ההנדסה בעיר, שמעון גולדברג, מכתב לתושבי העיר בו הסביר את המהלך, כשהוא מאשים את ראש העיר היוצא משה אבוטבול.

לדידו, ״בשנת תשע"ו עת כיהן כראש העיר הרב משה אבוטבול, חתם ראש העיר על הסכם הגג לבניית שכונות רמה ד' ורמה ה' (הנקראת נווה שמיר) ומועצת העיר על כל חבריה החרדיים אישרה את הסכם, בה התחייבה העירייה לצופף את הבנייה בשכונת נווה שמיר ולהגביה את גובה הבניינים בעוד קומות - מה שיאפיין את השכונה בצביון כללי ולא חרדי״.

לדברי גולדברג, העירייה מיתגה את השכונה כחילונית וקראה לשכונה ע״ש ראש הממשלה שמיר, וגם הרחובות כונו בשמות שאינם ע"ש רבנים כפי שנהוג בשכונות החרדיות. וכך, העירייה יצאה בקמפיין רחב ומיתגה את השכונה ״כבעלת צביון לא חרדית״.

בהמשך ציטט גולדברג את פנייתו של אבוטבול לתושבים שכתב בזמנו: ״כידוע, פרנסי העיר ואני קיבלנו על עצמנו מדיניות עיצוב השכונות החדשות בעיר לפי מגזר ותמהיל, כאשר מצד אחד ביקשנו למנוע חיכוכים מיותרים ומצד שני לתת מענה ושירותים מותאמים״.

גולדברג מציין שפעילותו של אבוטבול בזמנו נעשתה בעקבות הסכם שנחתם בינו לבין הליכוד, לפיו בעת צירופם לקואליציה העירונית, התחייב ראש העיר אבוטבול ובכלל סיעת ש"ס - כי שכונת רמת בית שמש ה' תשווק ותמותג למגזר הכללי, כשהוא מציין כיום כי המהלך נעשה רק כדי להשאיר את צביון שכונת רמה ד' לחרדי בעוד שנווה שמיר תוגדר לצביון כללי.

עוד כותב יוזם המהלך כי ״בשונה ממה שביקשו מהם בעבר לוותר ולהפסיד זכייתם. כאמור ההסכמה כוללת כי לא רק זוכים שממש מחזיקים בזכייה לבחירת דירה, אלא אף כאלה שהם רק ברשימת ההמתנה לזכייה במחיר למשתכן בדירה בנווה שמיר יוכלו (רק באם ירצו/יחפצו) להמיר את זכייתם להגרלה הקרובה של המחיר למשתכן בשכונה ד', בכך שהם ישובצו אוטומטית להיות במקומות הראשונים בהגרלה של המחיר למשתכן ובכך יזכו לבחור ראשונים את הקומה והמיקום של הדירה ולשדרג את זכייתם״.

בית שמש מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד