י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במסגרת פרויקט 'לטיפה'

'מכבי' קיימה סדנת קידום בריאות בבית ההחלמה 'טלזסטון'

הסדנא התקיימה כחלק ממערך התכנים של פרויקט 'לטיפה' הייחודי • מנהלת קידום הבריאות במחוז ירושלים והשפלה, גב' סמדר אלינסון: "זכות גדולה להעניק לכל יולדת את הידע החשוב והכלים החיוניים לשמירה על הבריאות לאחר לידה"

'מכבי' קיימה סדנת קידום בריאות בבית ההחלמה 'טלזסטון'
סדנה של מכבי צילום: יח"צ

במסגרת פרויקט 'לטיפה' שמפעילה 'מכבי', קיימה הקופה סדנת קידום בריאות לנשים בתוך בית ההחלמה 'טלזסטון' שבקריית יערים. בסדנה השתתפו עשרות יולדות השוהות במקום והיא הועברה במקצועיות רבה ע"י מנהלת קידום הבריאות במחוז ירושלים והשפלה, הגב' סמדר אלינסון שבהכשרתה הינה אחות מוסמכת.

במהלך הסדנה, הציגה גב' אלינסון את תחום קידום הבריאות, תוך דגש על הנושאים הרלוונטיים לבריאות לאחר הלידה, מניעת מחלות בתינוקות ובדיקות חיוניות לנשים בגילאים שונים. הנוכחות השתתפו באופן פעיל, תוך שהן מעלות שאלות אקטואליות למצבן, שזכו למענה אישי במקום.

"תחום קידום הבריאות מתייחס לשני היבטים שחשוב להכיר", פתחה גב' אלינסון, "הראשון הינו רפואה מונעת, הכולל הקפדה על מתן חיסונים, בדיקות מצילות חיים ואורח חיים בריא: תזונה מבוקרת, פעילות גופנית סדירה, ואימוץ הרגלי שינה סדירים.  ההיבט השני הוא טיפול במחלות כרוניות, כדוגמת סכרת. הטיפול כולל מעקב שוטף של המדדים השונים, ושמירה על מצב מאוזן של המחלה".

בהמשך דבריה, התייחסה גב' אלינסון לתחום הרפואה המונעת בנשים ובתינוקות. "לאישה שנמצאת בשנים של בניית המשפחה, יש חשיבות רבה למסד הרגלים בריאים של תזונה ופעילות גופנית, המשפיעים רבות גם על אורח החיים של יתר בני המשפחה. בנוסף, בגילאים אלו יש להקפיד על נטילת חומצה פולית ובדיקת רמת ההמוגלובין בדם. בתחום שמירה על בריאות התינוק חשוב להקפיד על מתן חיסונים במועד, מתן תוספת ברזל למניעת אנמיה, ולקיים בדיקת המוגלובין סביב גיל השנה".

'לטיפה' הינו פרויקט ראשוני ויחיד מסוגו בישראל, שיזמה 'מכבי שירותי בריאות' בשיתוף בית ההחלמה לנשים. שיתוף הפעולה כולל שפע של סדנאות והרצאות מאנשי מקצוע בכירים, הדרכות הקשורות לטיפול הטיפול בתינוק ומתן כלים לשמירה על אורח חיים בריא.

רכזת הפרויקטים של 'מכבי' במטה הארצי, הגב' מיכל צרפי, הייתה מיוזמי הפרויקט, ועמלה רבות במהלך השנה האחרונה, על מנת שיצא לפועל על הצד הטוב ביותר. גם לאחר השקתו, ממשיכה גב' צרפי ללוות את מערך התכנים והסדנאות המוגשים ליולדות השוהות במקום.

חברות מכבי, המבוטחות ב'מכבי שלי' נהנות מקבלת החזר על עלות השהייה בבית ההחלמה, כחלק מסל ההטבות ליולדת, הכולל גם החזר למגוון שירותים פרטיים, טיפולים, בדיקות ואביזרים רפואיים.

 

 

בריאות בית החלמה מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד