ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
יבוא 'השלישי' ויכריע

הישג ל'דגל': ההסכם הפנימי עם 'אגודה' ישונה

לאחר שגילו צוותי המו"מ של 'יהדות התורה' כי לא הצליחו לקבל שני תפקידים זהים בחשיבותם לממוקמים במקום השלישי והרביעי, הוסכם הערב כי ההסכם ייפתח לטובת 'דגל'

הישג ל'דגל': ההסכם הפנימי עם 'אגודה' ישונה
מקלב ופרוש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הישג ל'דגל התורה': לאחר שהתגלעו קשיים בשיחות המו"מ עם 'הליכוד', מהן עלה כי לא ניתן לקבל תפקידים זהים בכוחם לנציגי 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' ששובצו במקום השלישי ורביעי - ההסכם הפנימי יוחלף.

בתום דיון שהתקיים הערב (ראשון) בלשכתו של סגן שר הבריאות ויו"ר 'יהדות התורה' חבר הכנסת יעקב ליצמן, בו השתתפו גם סגן השר מאיר פרוש, יו"ר ועדת המדע ח"כ מקלב, יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ יעקב אשר והמזכ"לים חנוך זייברט ומשה שיפמן הגיעו הצדדים לסיכום משותף.

על פי הסיכום, במקום הסעיף שקבע כי בין המקום השלישי לרביעי יחולקו תפקידים שווים, ייכתב כעת כי "מכיוון שאי אפשר שיהיו תפקידים שווים בין המקומות השלישי והרביעי, צריך לדאוג שהתפקיד הרביעי יהיה ביצועי ככל שאפשר".

יצוין כי בשתי המקומות הללו משובצים חברי הכנסת אורי מקלב ומאיר פרוש.

כאמור, ברקע הדברים עומדים דיוני המו"מ עם 'הליכוד', בו דרשו ב'יהדות התורה' שני תפקידי סגני שרים במעמד שרים, כאשר בליכוד סירבו לקבל את ההצעה והציעו תפקיד סגן שר במעמד שר אחד או תפקיד של שני סגנים במשרדי המדע ואיכות הסביבה כשברקע עמד ויכוח פנימי בסיעה על מטרות התפקידים.

עם פיזור הכנסת ה-21 והיציאה לבחירות לכנסת ה-22 סוכם להמשיך את ההסכם שנחתם בין הסיעות לכנסת הבאה, תוך השהיית ההסכם שנקבע לכנסת ה-21 לקראת הבחירות לכנסת ה-22, כאשר כבר אז ביקש חבר הכנסת אורי מקלב לפתוח את ההסכם לדיון מחדש.

דגל התורה אגודת ישראל בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד