ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ספג איומים וקללות

שוב זה קורה: חובש כיפה הותקף בגרמניה על ידי מוסלמי

שוב זה קורה: סטודנט יהודי חובש כיפה הותקף בגרמניה על ידי מוסלמי ממוצא סורי • הלה תקף אותו מילולית ושיגר לעברו קריאות אנטישמיות

שוב זה קורה: חובש כיפה הותקף בגרמניה על ידי מוסלמי
חרדים לצד שוטרים. אילוסטרציה צילום: רויטרס

שני אזרחים ממוצא סורי תקפו מילולית חובש כיפה בעיר פוטסדאם, בירת מדינת המחוז הגרמנית ברנדנבורג. כך דיווח היום דובר משטרת ברנדנבורג.

המשטרה זיהתה שני אזרחים ממוצא סורי שירקו על צעיר יהודי חובש כיפה. המשטרה מתייחסת לזה כאל פשע שנאה. כך דווח האתר "ברלינר צייטונג". על פי הדיווח, רק צעיר אחד בן 19 תקף את הצעיר היהודי, בעוד השני בן ה-17 עומד והתבונן מהצד.

היהודי שהותקף הוא סטודנט בן 25 שאמר לתקשורת הגרמנית שהוא חובש את הכיפה מדי יום. "כשירדתי מהרכבת הקלה בתחנה הראשית, הבחנתי בצללים מאחוריי" הוא סיפר, רגע אחר כך הוא חווה איומים, קללות וקריאות אנטישמיות. לאחר מכן הוא הזעיק את המשטרה, שני הסורים נלקחו לחקירה ושוחררו לאחר מכן. החקירה נמשכת.

יצוין כי יהודי גרמניה סובלים לאחרונה מהתקפות אנטישמיות שהולכות וגוברות כנגד חובשי כיפה. מה שהוביל לאזהרה של פליקס קליין, מי שמכהן כנציב המדינה בנוגע למאבק באנטישמיות, שהמליץ לא לחבוש כיפה במרחב הציבורי - דבר שעורר זעם רב בקרב יהודי גרמניה.

ראש העיר של פוטסדאם, מייק שוברט, הצהיר בהודעה, כי "אנו לא סובלים שנאה ואלימות מסיבות פוליטיות ודתיות בעירנו. החקירה חייבת להמשך ולעצור במהירות את המוטיבציה האנטישמית לכאורה ואת ההשלכות הפליליות הנובעות מכך".

תקיפה אנטישמית גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד