ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הימין המאוחד

יצא עשן לבן: ראשי מפלגות הימין סיכמו; מתמודדים ברשימה אחת

הימין המאוחד: לאחר משא ומתן מתיש בימים האחרונים בין ראשי מפלגות הימין, הגיעו ראשי המפלגות להבנה בניהם כי איילת שקד תעמוד בראש האיחוד שנחשב ל'בלוק טכני' • רוב מכריע בעשירייה הפותחת לנציגי איחוד הימין • גורמים בליכוד: "האיחוד פיקציה. השאירו 5-6 מנדטים בחוץ" 

יצא עשן לבן: ראשי מפלגות הימין סיכמו; מתמודדים ברשימה אחת
הימין המאוחד צילום: באדיבות המצלם

בתום דיונים ממושכים, רשימות הימין: 'הבית היהודי', 'הימין החדש' ו'האיחוד הלאומי' הודיעו כי הן הגיעו להסכם על ריצה משותפת לקראת הבחירות לכנסת ה -22 כשבחלוקת המקומות, תינתן עדיפות לרשימת 'איחוד הימין'.

על פי הדברים, ראשי המפלגות הגיעו להסכם על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות, כשבראש האיחוד תעמוד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ואחריה על פי סדר הרשימה; הרב רפי פרץ, השר בצלאל סמוטריץ׳, ונפתלי בנט. נציגי איחוד מפלגות הימין במקומות החמישי והשישי, במקום השביעי יוצב נציג 'הימין החדש' ובמקום השמיני נציג נוסף של איחוד מפלגות הימין.

בנוסף סוכם, כי הסיעה תנהל את המו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה נתניהו במשותף, במטרה להביא להקמת ממשלת ימין בראשותו. ברקע המשא ומתן היו חילוקי דעות לגבי הודעת תמיכה ברורה בנתניהו לראשות הממשלה, וסוגיה זו הוכרעה לבסוף לטובת תמיכה בבנימין נתניהו.

בהסכם מתייחסים הצדדים גם על נושא שילובם של אנשי עוצמה יהודית ושאר מפלגות הימין ברשימה, וסוכם כי הדבר ייעשה על בסיס שריונים בליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות. עוד סוכם על כך, שהשותפים ידרשו לחקיקת חוק נורבגי מרובע, כשהמשמעות היא שאחרי השבעת הממשלה ארבעה שרים ידרשו להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי וארבעה נציגים יקודמו לכהן כחברי כנסת.

בליכוד התייחסו להסכם שהתגבש ולדרישה מהם לשבץ ברשימתם את אנשי עוצמה יהודית: "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון. לא יהיו יותר שיריונים בליכוד" הודיעו במפלגה.

גורמים בליכוד מסרו, כי זהו איחוד פיקטיבי אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מימין. אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה וודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ׳ השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין - והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדיי לתקן את הטעות.

נפתלי בנט איילת שקד בצלאל סמוטריץ' איחוד מפלגות הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד