ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שקר החן

יום הליפסטיק הבינלאומי - לא יאמן שיש כזה דבר

מדוע המלכה ויקטוריה התנגדה למריחת שפתונים, ומתי אסר את שימושם הפרלמנט הבריטי? ובכל זאת מוצר הטיפוח הבסיסי הזה שורד אלפי פולמוסים וזוכה ליום בינלאומי

יום הליפסטיק הבינלאומי - לא יאמן שיש כזה דבר
שפתונים צבעוניים צילום: pixabay

היום בתאריך למניינם, 29 ביולי, מתקיים יום הליפסטיק הבינלאומי. אם אתם עוקבים, ודאי שמתם לב שלהרבה מאוד דברים בחיינו יש יום בינלאומי - כבוד של ממש. 

יום הליפסטיק מביא למעשה לשיח הציבורי, בעיקר נשי, את ההישרדות העתיקה, שלא לומר מפוארת, לה זכה המוצר הזה שמשמש כבסיס בכל כך הרבה תיקי איפור, ויש נשים שאינן מתאפרות כלל, אך מקפידות לשים שפתון, או ליפגלוס, תלוי בצורה ובצבע שהן בוחרות.

זה נראה לנו כה שטחי, זה נראה טריוויאלי, אך למעשה השפתון – אודם – ליפגלוס, כל אחת כפי שנוח לה לכנות אותו, היה מוצר שגרם להרבה מאוד מחלוקות במשך שנים.

כבר בעת העתיקה, לפני 5000 שנה בבבל, היו נשים מושחות עיניים ושפתיים במשחה שכללה אבני חן צבעוניות כתושות, מרוסקות. המצרים הקדמונים השתמשו בצמחים בעלי פיגמנטים כהים להאדים את צבע השפתיים ואילו ביפן העתיקה, נשים חויבו להתאפר במקומות ציבוריים. בין היתר, השפתון שלהן היה עשוי דבש וחומרים נוספים והצבע שלו היה עדין.

בשנת 1770 הפרלמנט הבריטי אסר שימוש בשפתון וכינה אותו כניסיון שטני של נשים להונות גברים לנישואין. יש המייחסים זאת לחומרים רעילים ממנו היו עושים שפתונים מסוימים. בימי המלכה ויקטוריה, שררה נורמה שאוסרת על נשים רווקות לשים שפתון מחשש להטעיית הארוס שלא יידע את מראה פניה האמיתי והיא אמרה שמדובר במוצר פרובוקטיבי שאינו ראוי לנשים הגונות.

וכך מהווה הליפסטיק מוצר טיפוח בסיסי לאורך כל השנים, כשהוא זוכה לעליות ומורדות, ובעיקר הרבה מאוד פולמוסים. כמובן שגם צבעי הליפסטיק מושכים אליהם ויכוחים רבים. בין הצבעים הטבעיים יותר לבין הנועזים, אך מה שבטוח הוא, שהמוצר הזה ימשיך להוות חלק בסיסי משגרת הטיפוח הנשית, הרבה מעבר ליום אחד בינלאומי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד