י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מה הוא רוצה ממני"

צומת דרכים: החסיד, החייל שנבהל והממתק

"התעכבתי כדי לסדר משהו קטן, ופתאום אני שומע נקישות על החלון. הרמתי עיניים ונתקלתי באיש זר, לבוש חסידי מלא מכף רגל ועד ראש, והמחשבות כבר התחילו להתרוצץ. מי יודע מה הוא רוצה ממני" • סיפור על חייל וחסיד שנפגשו בצומת דרכים

צומת דרכים: החסיד, החייל שנבהל והממתק
יהודי חרדי לצד חיילים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"רואה את החטיף הזה"? כך נכתב בהודעה שהגיעה אלי אמש מגיסי, בעלה של אחותי הקטנה.

"אני שומר אותו ברכב כבר יומיים, כל פעם מבטיח לעצמי שאצלם לך, הנה עכשיו הגעתי לזה". הוא ממשיך.

ובעוד אני תוהה מדוע שגיסי ישלח לי תמונה של חטיף, הגיעה מיד הודעה קצרה ומסבירה, והיא חיממה לי את הלב – בטוחה שתחמם גם את שלכם.

וזהו הסיפור כפי שגיסי, עוז אדלר, קצין בצה"ל, מספר לי:

זה קרה בתחילת השבוע. הוא נכנס לחנות במרכז המסחרי ברמת בית שמש א'. המקום, כידוע, מלא חרדים מכל הסוגים, והעיר בית שמש ידעה לא מעט עימותים בכל הנוגע לחיילים. הוא עצמו ספג לא פעם אלימות מצד תושבים בשל עובדת היותו לובש מדים.

אלא שהפעם הסיפור שונה לחלוטין.

"אני מסיים קנייה ונכנס אל הרכב.", משחזר אדלר. "התעכבתי כדי לסדר משהו קטן, ופתאום אני שומע נקישות על החלון. הרמתי עיניים ונתקלתי באיש זר, לבוש חסידי מלא מכף רגל ועד ראש, והמחשבות כבר התחילו להתרוצץ. מי יודע מה הוא רוצה ממני. בשנייה הראשונה הייתי בטוח שהוא בכלל אוסף צדקה, אז חיטטתי בתא הקטן של הרכב לבדוק אם יש עליי כסף קטן. הוא ראה שאני מתמהמה, ודפק על החלון הפעם עם החטיף הזה. פתחתי את החלון במבט שואל.

"אני רוצה להביא לך את זה", הוא אמר לי.

"אני מעריך אותך ואוהב חיילים".

והאיש הלך לדרכו.

"חייכתי לעצמי חיוך רחב והרגשתי שזה באמת ממלא בתחושה טובה. פתאום זה הזכיר לי שעל אף כל מה שיש סביבנו, וכל הסיפורים הקשים והרוע שאנחנו שומעים יום יום בחדשות, יש כל כך הרבה אנשים טובים, וזו נקודה שצריכים לתת לה מקום של אור".

חסיד חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד