י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שתיקה ארוכה

גנץ לא תמים: הוא שותף בכיר לשנאה של לפיד

שתיקתו הארוכה של גנץ על סרטון "החרדים החמדנים" שהסתיימה בביקורת קלושה ומבלי לדאוג שהסרטון שמוצג עד לרגע זה למאות אלפים - יימחק, כמוה כהסכמה לשנאה שמפיץ שותפו הבכיר לפיד • וגם: מדוע נדם קולה של חברת הכנסת עומר ינקלביץ'? • טור דעה מאת יוסי אסולין

גנץ לא תמים: הוא שותף בכיר לשנאה של לפיד
גנץ ולפיד צילום: תומר נויברג

שיח השנאה ברחוב החילוני כלפי הציבור החרדי מגיע לשיאים חדשים. רון קובי. אביגדור ליברמן. וכמובן - המסית הבלתי נלאה יאיר לפיד; הללו בתחרות עיקשת ביניהם מי יצליף יותר בחרדים. בסימן 'הכה בחרדים והצל את המולדת'. דומה כי כבר 'הורגלנו' לספוג את הרפש והרעל הנשפכים בצרורות.

פעם אלו השקרים המופרכים על תלושי האברכים המנופחים, פעם אלו מסרים מסוכנים ומסיתים שהוא שולח בקבוצות פנימיות לבכירים במפלגתו, ופעם זה ה"אברך" המתחזה ש"הפגין" נגד אי גיוס החרדים. תמיד תמיד תהיה זו תשוקתו הבלתי נלאית של לפיד לפגוע בציבור החרדי ולרכב עליו כדי לקושש עוד קולות. 

אלא שבכל פעם שנראה כי הגענו לתחתית של החבית, מגיע לפיד ומזכיר לנו כי יש עוד שפל ועוד תהום מתחת לתחתית - אליו הוא מסוגל להידרדר. בסרטון שפרסם בתחילת השבוע למאות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות כחלק מהקמפיין של מפלגתו, הציג לפיד את מנת הרעל היומית - אלא שהפעם היא הייתה כפולה ומכופלת: ליצמן ודרעי - הנציגים הבכירים של הציבור החרדי - בתפקיד הסחטנים, החמדנים ותאבי הבצע. 

תחתית החבית. לפיד והאברך הדמיוני. קרדיט: צילום מסך

"רוצים שאני אחתום?", אומר בסרטון 'אריה דרעי' הסחטן על רקע החתמת הנאמנות לראש הממשלה, "תביאו לי עוד טריליון שקל לישיבות". ואז נכנס בסערה החמדן הראשי 'יעקב ליצמן' והולך על כל הקופה: "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל". אין דרך אחרת לכנות זאת מלבד הסתה ושנאה תהומית לחרדים. בנימה כמעט אנטישמית.

לו ה'תכתובת' הרעילה הזאת הייתה מופנית למגזר הערבי או הרוסי, זה לא היה עובר מתחת לרדאר. להפך, היא הייתה הופכת לכותרות ראשיות בכל כלי התקשורת המרכזיים ופותחת מהדורות. במקביל, מלצר כבר היה מגבש מסמך משפטי שיהווה עילה לפסול את הפוליטיקאי שפרסם את התכתובת. אבל דמם של החרדים הותר. למרבה הצער, בגיבוי מלא-מלא של התקשורת.

ולא, אני לא מקבל את הגישה הסלחנית של קומץ עיתונאים חרדים שמתנתקים מהקונטקסט ורואים בסרטון הזה עוד בדיחה הומוריסטית ותו-לא. לא מדובר פה בפליטת פה לא מוצלחת או בבדיחה מקרית וחד-פעמית, אלא בקמפיין ציני, שיטתי ודוחה שכל מטרתו - פגיעה בציבור החרדי והצגתו באור שלילי כדי לקצור רווחים פוליטיים על גבו.

"תביא עוד טריליון". הקמפיין של לפיד. קרדיט: צילום מסך

שותפו הבכיר של לפיד למפלגה ולרוטציה מר בני גנץ, הגיב - לאחר שתיקה ארוכה וביקורת נוקבת - בכמה מילים ובמרומז על הסרטון ודיבר על שנאת חינם ועוד כמה מילים יפות. אבל תסלחו לי שאני לא קונה את ההצגה של גנץ כ"השוטר הטוב"; גינוי רפה בחצי פה מבלי להזכיר במילה את לפיד, ומבלי לדאוג שהסרטון שמוצג עד לרגע זה למאות אלפי עוקבים תחת הקמפיין של שותפך - יימחק, כמוהו כהתעלמות מוחלטת מחומרת הדברים. 

יתירה מזאת, אלירן טל מערוץ 20 חשף כי היועץ האסטרטגי של כחול לבן, ישראל בכר, יד ימינו של גנץ, קיבל ואישר את הסרטון של לפיד טרם פרסומו. מה שמחזק את האפשרות שלא מדובר פה ברשלנות או בסכסוך של הצמד לפיד-גנץ, כי אם במהלך פוליטי מתוכנן ומתואם.

לפיד עצמו, אם שאלתם, לא רק שלא התנצל לאור הביקורת, אלא מצא מקום להוכיח שוב את היהדות החרדית: "אין לי שום כוונה לקבל הטפות מוסר מאנשים שלא מפסיקים לקלל ולהשמיץ", אמר לפיד במניפסט רשמי שפרסם, שגנץ חתום בתחתיתו, וחתם: "אין לאף אחד בעלות על היהדות".

אתם חושבים שלו הדברים היו נאמרים על המגזר הערבי או הרוסי, שגנץ היה סובל אמירה שכזו? שהיה נותן ללפיד להמשיך להפיץ את הסרטון לשומעי לקחו? שלא היה דורש ממנו התנצלות? הוא לא כזה תמים. בוודאי בשעה שלא מדובר על משהו חד פעמי, אלא על קמפיין מכוון.

אבל מה שיותר מפליא זו היא שתיקתה התמוהה למדי של עומר ינקלביץ', שמכשירה דה-פקטו את אווירת ההסתה המסוכנת ברחוב ואת עלילת הדם שקשרו ראשי מפלגתה כנגד הציבור החרדי. גם אם ינקלביץ' לא רואה את עצמה מייצגת של הציבור החרדי - איך היא יכולה לשתוק כשמישהו ממפלגתה פוגע ומסית בצורה כה בוטה ושיטתית כנגד המגזר שממנו היא באה? אתמהה.

"אין לאף אחד בעלות על היהדות". המניפסט שפרסם לפיד. צילום: מתוך הטוויטר

בשולי הדברים: לפיד מדבר באותו סרטון על ההחתמה ועל "הנאמנות העיוורת" של חברי הליכוד לתמיכה מלאה במועמדותו של נתניהו. כן כן, אותו לפיד שמעולם לא העמיד את עצמו לבחירה, מוצא את עצמו בעמדת המבקר של נתניהו - שנבחר ברוב מוחץ לראשות הליכוד ע״י 120,000 חברי מפלגה. הוא ידבר על אובדן הדמוקרטיה ועל פולחן אישיות?

רגע, זה מזכיר לי משהו. את אלו שמטיפים על בגרויות ולימודי ליב"ה לחרדים ובעצמם לא השלימו תעודת בגרות. מטיפים לשירות חרדים בצה״ל ומעולם לא עשו שירות משמעותי. מדברים על שנאת חינם ואז מדגימים מהי שנאת חינם אמתית. או בקיצור: לפיד קלאסי.

לכל הטורים של יוסי אסולין

יאיר לפיד בני גנץ הסתה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד