ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יום התאומים הבינלאומי

תסמונת התאום הנעלם ובכמה אחוזים הוכפלו לידות התאומים

מה גרם לירידה בלידות תאומים בשנות ה- 70 ומי ילדו יותר תאומים, נשים לבנות או נשים שחורות? ובעיקר, מה גרם בשנים האחרונות ליותר מהכפלה בשיעור לידות תאומים? פרטים מעניינים לכבוד היום הבינלאומי

תסמונת התאום הנעלם ובכמה אחוזים הוכפלו לידות התאומים
תאומים צילום: pixabay

כמו אירועים אחרים, חשובים יותר וחשובים פחות, גם תאומים זוכים ליום בינלאומי. אתמול צוין יום התאומים הבינלאומי, שנקבע לתאריך 4 באוגוסט. בעבר עמדה השכיחות העולמית של לידת תאומים על לידה אחת מתוך שמונים ושמונה לידות. מה שהביא לעלייה של שיעור יותר מכפול, זוהי התפתחות עולמית בתחום טיפולי הפריון. כיום עומד שיעור לידת תאומים על לידה אחת לכל ארבעים לידות.

למעשה, שיעורי לידת התאומים שעמדה על אחת לשמונים ושמונה עד תשעים לידות, נשארה יציבה במהלך המאה ה- 19 עד שנת 1960, והיתה תקפה בעיקר לאוכלוסייה לבנה. בקרב נשים שחורות ונשים מהמזרח הרחוק, עמדו לידות אלו על שיעור של לידה אחת לאלף לידות.

משנת 1960 ועד אמצע שנות ה-70 חלה ירידה עולמית בשיעור לידות התאומים ועד היום אין הסבר מדויק לתופעה, על אף שיש השערות שקשורות בזיהום אוויר וכד'. לקראת 1980 חזרה העלייה במספר לידות התאומים, וכאמור, עם התפתחות נושא עולם הטיפולים, עלה השיעור ביותר מכפול.

אחד המקרים המעניינים בהריון תאומים, הוא תסמונת התאום הנעלם. לדעת חוקרים רבים, אחד מתוך שמונה הרעיונות מתחיל כהריון תאומים, אם כי עובר אחד אינו מצליח להתפתח והאישה לעתים כלל אינה יודעת שהרתה תאומים, מאחר והתאים שלו נספגים בגוף האישה. במקרים נדירים יותר, נספגים התאים בגוף התאום השני ועשויים להסב נזקים.

תאומים אחים תאומים לידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד