כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"האתיופים רוצים את כל הכסף"

כך הוציא השדר החרדי גינוי מאיש 'כחול לבן'

בצל סרטון ההסתה הקשה בו מציג יאיר לפיד את נציגי הציבור החרדי כתאבי בצע, ראיין אמש משה גלנסר את חה"כ האוזר מ'כחול לבן' ובמהלך מבריק הוציא מימנו גינוי רפה

כך הוציא השדר החרדי גינוי מאיש 'כחול לבן'
צבי האוזר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (ראשון) יאיר לפיד הוציא סרטון בחירות רווי בהסתה קשה בו מוצגים חברי הכנסת החרדים כתאבי בצע הרוצים לעשוק את המדינה.

'בחדרי חרדים' פנה אל חברי הכנסת של 'כחול לבן' שסירבו לגנות את הסרטון הקשה וחלקם אף הביעו תמיכה.

במהדורה המרכזית ברדיו 'קול ברמה' ראיין העיתונאי משה גלסנר את ח"כ צבי האוזר מ'כחול לבן', ובמהלך מבריק במיוחד, הוציא ממנו גינוי רפה.

לפניכם תמלול הראיון המלא:

גלסנר: אני רוצה את ההתייחסות שלך למשפט מאוד חמור שהוציא היום חבר כנסת מהליכוד כלפי הציבור האתיופי. הוא טען 'האתיופים רוצים את כל הכסף של המדינה'. מה אתה אומר על זה?

האוזר: מי אמר את זה?

גלסנר: אחד מחברי הכנסת של הליכוד, כבר אבדוק לך מי. האם אמרה כזו על האתיופים מקובלת עליך?

האוזר: ודאי שלא. הליכוד לא בוחל בשיח שנאה במדינת ישראל, העצמת מחלוקות ופגיעה בסולידריות.

גלסנר: רק תיקון קטן, זה לא חבר כנסת מהליכוד אמר על האתיופים, אלא סרטון של 'כחול לבן' ולפיד מהיום על החרדים, עם ציטוטים שליצמן רוצה טרליון דולר לישיבות, וגפני רוצה את כל הכסף שבמדינה לחרדים.

האוזר: אה... אין לי רצון לשחק איתך את המשחקים האלה של נדמה לי. אה.... אני חושב שמדינת ישראל והאתגרים העומדים בפניה, מחייבת לכידות ואחדות, שיח מחבר ולא מפלג, אה... נדמה לי שכחול לבן היא לא המפלגה הראשית העיקרית שמנהלת שיח שנאה במדינת ישראל.

גלסנר: הסרטון הזה שמופיע עכשיו בראש הטוויטר של יאיר לפיד, הוא לא של כחול לבן? אתה מתנער ממנו?

האוזר: אה... לא ראיתי את הסרטון הזה, ואתה שואל אותי על מה שלא ראיתי וגם בצורה לא כל כך הגונה.

גלסנר: למה? כי אם זה כלפי החרדים, אז הוא צריך לשקול לפני שמגנים?

האוזר: עיתונאי לא צריך לעשות מניפולציה בשאלות. אתה יכול לשאול אותי 'היה היום סרטון של לפיד שאמר כך וכך, מה עמדתך'. המניפולציה הזולה הזו, מעידה על הרמה.

גלסנר: אולי מעידה על הרמה, אבל גם מעידה איך הפער בין איך שמרשים לעצמם במדינה להתנהג כלפי החרדים, וכלפי האתיופים ברור לאף אחד שלא יעזו לומר משפטים חמורים כאלו.

האוזר: אני בעד להוריד להבות נגד חרדים, אני בעד להוריד להבות נגד חילונים, אני יכול להראות לך ציטוטים של פוליטיקאים חרדים שגם הם לא טלית שכולה תכלת.

גלסנר: אתה יכול למצוא ציטוט חמור אפילו רק 50% ממה שאמר לפיד?

האוזר: אין לי עניין להתפלמס במי יוצר שיח מפלג יותר, אלא לדון איתך על שיח מאחד. ואני אשמח אם תהיה פרטנר לעניין הזה. וחלק מהשיח המאחד זה לא לנהל שיחה של עיתונאי במרכיבים מניפולטיביים. אבל יכול להיות שיש לך סטנדרט...

גלסנר: ...יכול להיות שאלו הסטנדרטים שלי. תשמע, הכי קל זה להפוך אותי לבעיה כשיוצא סרטון כזה חמור, ובסוף השאלה זה איך הציגו לך את השאלה.

האוזר: אתה לא יכול להציג לי ציטוט שאני לא מכיר, ואני אומר לך אינני מכיר אותו, ולהמשיך במניפולציה הזו. נדמה שהמאזינים אומרים 'משה, אפשר לראיין גם אחרת'.

גלסנר: האם אתה יודע לגנות סרטון כזה מבית כחול לבן?

האוזר: לא ראיתי את הסרטון כמו שאמרתי ואין לי עניין להכנס לשיח המניפולטיבי. אני אשמח לראות את הסרטון ולהתייחס אליו, אבל אני יכול להגיד לך שאתה מכיר אותי ולא מעכשיו, והמאזינים חלקם מכירים אותי, ואני חושב שמה שצריכה מדינת ישראל זה שיח אחדות ולא שיח פילוג. אני חושב שלכידות חברתית צריכה לכלול את כל חלקי האוכלוסיה בישראל.

גלסנר: חה"כ האוזר, כאשר בכחול לבן עשו משהו שהוא לא מצא חן בעיניך, אתה ידעת למחות בחברי הסיעה שלך למשל כשעמדו בכיכר רבין יחד עם חברי הכנסת הערביים אתה ידעת לא להגיע, ידעת בישיבת הסיעה להביע את המחאה שלך. האם אתה מתכוון כשתראה את הסרטון, והציטוטים שלי מדויקים, לעשות את אותה מחאה?

האוזר: אני אראה את הסרטון ואקבל את החלטתי.

קול ברמה צביקה האוזר משה גלסנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד