י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למעלה מ-3 מיליון ש"ח

כתב אישום הוגש נגד הנוכל ממקסיקו שהונה אברכים

כתב אישום הוגש נגד חרדי תושב מקסיקו, בחשד שהונה חרדים ובהם אברכי כולל רבים, בסכום כולל של למעלה משלושה מיליון שקלים

כתב אישום הוגש נגד הנוכל ממקסיקו שהונה אברכים
מטפחות צילום: יעקב נחומי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני זמן קצר (שלישי) לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד חרדי אזרח מקסיקו, המתגורר בישראל. כתב האישום מגולל 15 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, זיוף, גניבה בידי מורשה ועוד - כולן נגד חרדים שהתפתו לעוקץ שביצע החשוד.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, בין היתר מאחר והנאשם ניסה לברוח מהארץ ואף הגיע לנתב"ג עם כרטיס טיסה, אך אחד הנפגעים הוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. מאחר וכשל לברוח, אשפז את עצמו בקהילה טיפולית סגורה בבית שמש, מתוך סברה כי בכך ימנע מהמשטרה לחקור אותו. 

על פי כתב האישום שהגיע ל'בחדרי חרדים', החל מהגעתו של הנאשם לישראל בשנת 2013, ועד למועד מעצרו לפני כשבועיים, הציג מצגי שווא וטענות כזב בפני אנשים רבים בשיטה המכונה 'הונאת פונזי', בה הציג עצמו הנאשם כשותף או בעל עניין בעסקי ייבוא במקסיקו, בארצות הברית ובישראל והציע לנפגעים להשקיע כספים בעסקיו אלו לפרקי זמן שהוגדרו מראש ובתמורה לתשואות גבוהות, תוך הבטחות שווא כי כספיהם יושקעו בעסקים.

עו"ד ג'ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים שהגישה את כתב האישום, ציינה כי בכדי לחזק את מצג השווא הכללי, נהג הנאשם לשלם לנפגעים את התשואות המגיעות להם, וזאת באמצעות כספי מרמה שהופקו מכספי הקרן של נפגעים אחרים. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הנאשם פעל יחד עם עובד במפעל לייצור יודאיקה בירושלים, שבו עבד, ועובד זה שימש ככלי לעזרת הנאשם לרתום את מכרי העובד להונאתו. כך השקיעו מתלוננים סכומי קרן בעסקים, בסכום כולל של למעלה מ-3 מיליון ש"ח על יסוד מצג השווא הכללי אותו הציג הנאשם.

במהלך שהותו בארץ פתח הנאשם עם אחד מהמתלוננים מאפייה. לשם חיזוק מצג השווא הכללי כלפי חלק מהנפגעים, נתן הנאשם שיקים מחשבון הבנק המשותף שפתחו למאפיה, בשווי הקרן כערבון להשקעה, בהם זייף את חתימתו של השותף השני, ללא ידיעתו ומבלי שהוסמך לכך. כמו כן, הנאשם העביר לחשבונו הפרטי חובות השייכים למאפיה, מבלי שהורשה לכך.

כפי שדווח ב'בחדרי' חרדים', בדיון הראשון להארכת מעצרו, הציגו חוקרי ההונאה של משטרת ירושלים, כרטיס טיסה בו התכוון לעזוב את הארץ, לאחר שבני משפחתו כבר שבו למקסיקו. הנאשם ניסה לצאת מישראל לאחר שעומת עם המתלוננים, אולם נכשל לאחר שאחד מהם הוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. 

הונאת פונזי עוקץ המטפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד