י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בלעדי

הצצה: קבוצת הווטסאפ שמנהלת את העולם

קבוצת ווטסאפ אנונימית מנהלת את העולם • איך זה פועל, ומה המניעים? • האיש שהקים אותה וכבר צבר ברבות השנים זכויות ומצוות רבות מספר ל'בחדרי' על הורתה ולידתה של היוזמה שהפכה לבינלאומית • בלעדי

הצצה: קבוצת הווטסאפ שמנהלת את העולם
pixabay

נזקקתם לייעוץ רפואי ופניתם לעסקן מבית הכנסת? היו לכם בעיות עם הצבא ופניתם לחבר 'שמכיר מישהו'? סביר להניח שהם נעזרו בקבוצת הווטסאפ 'מקושרים ומידע'.

קבוצת הווטסאפ 'מקושרים ומידע' הוקמה לפני כשנתיים על מנת לעזור לכל אדם באשר הוא, בכל נושא באשר הוא. בקבוצה חברים אנשי צבא, אנשי תקשורת, בעלי חברות, מנהלי ארגונים ועמותות, פעילים חברתיים ואנשי ממשל בדרגים שונים. 'בחדרי חרדים' קיבל הצצה נדירה לקבוצה שמטופלים בה כל יום עשרות מקרים סבוכים.

יעקב, שהקים את הקבוצה, מספר ל'בחדרי חרדים'; "לפני כשנתיים נקלעתי למצב סבוך מאוד ברמה האישית, מה שגרר תקופה ארוכה של ביורוקרטיה מתישה. במהלך התקופה עזרו לי הרבה מאוד חברים טובים שכל אחד מהם מקושר במקום אחר. התרגשתי מאוד לראות אנשים שהקדישו את עצמם לחסד. זה ריגש אותי מאוד, והחלטתי שגם אני נרתם לחסד. נפתחתי לעולם ומלואו, והחלטתי למנף את זה למעצמת חסד עולמית".

צילום מתוך הקבוצה

המקרים המטופלים בקבוצה רבים ומגוונים. זה יכול להיות מנהל עמותה לילדים חולים שזקוק לעזרה עם מציאת מקום לנופש לילדים, בחור שהסתבך עם הצבא, משפחה שהסתבכה וזקוקה לייעוץ משפטי, ייעוץ רפואי ואפילו איתור אנשי מקצוע.

צילום מתוך הקבוצה

יעקב מספר לנו כי "לאחר שראיתי את התועלת שבקבוצה, הקמתי קבוצה נוספת בשם 'מקושרים בעולם' ובה חברים אנשי מפתח מכל מיני מדינות שונות בעולם. הקבוצה עוסקת בהטסות חירום רפואיות, איתור נעדרים, מידע רלוונטי ועוד עשרות ומאות פניות עזרה שונות".

צילום מתוך הקבוצה

"למשל", מספר לנו יעקב, "ממש לפני כמה ימים פנה אלינו אדם שביתו נזקקה לטיפול חירום בארה"ב. סידרנו לו מקום לינה, אוכל כשר, עזרה כלכלית, תמיכה וייעוץ רפואי ואפילו עזרה בהשגת מימון לטיפול. בעזרת החברים בקבוצה, הוא חסך קרוב למליון ש"ח".

"לא צריך להיות 'מקושר מדי' כדי להקים כזו קבוצה", אומר לנו יעקב. "גם אם אתה מוסכניק, חבר שלך קונדיטור והשכן שלו בעל חנות הלבשה, תוכלו להקים קבוצה שתעסוק בעזרה וחסד. צריך רק לפתוח את העיניים".

מי הבא בתור שיקים כזאת קבוצה? זה יכול להיות אתה!

חסד קבוצת ווצאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד