י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יוצאת לשליחות

סיון רהב מאיר נפרדת מישראל: "נחזור בכוחות מחודשים"

העיתונאית-הרבנית המוערכת תמריא כפי שפורסם לאחרונה, לשליחות בת שנה בניו יורק, בכתבה שמתפרסמת באתר ynet לקראת עזיבתה את ישראל היא מספרת על התחושות והשוני: "נראה לי נכון לנסות לפתח שיח אחר, שלא מתעסק במה אמר הפוליטיקאי הדתי או החילוני התורן - כי תמיד יש להם מה להגיד"

סיון רהב מאיר נפרדת מישראל: "נחזור בכוחות מחודשים"
מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

כבר מספר שנים שהיא מכהנת על תקן עיתונאית-רבנית. מאות אנשים משתתפים בשיעורי תורה שהיא מעבירה, לצד התוכניות הקבועות שלה בטלוויזיה, מול קהל שמכיר אותה מאז שהיא ילדה. אשת התקשורת, סיון רהב מאיר, הפכה למותג שאין עוד דמות זהה לה. מצד אחד עיתונאית בלתי מתפשרת, ומצד שני מרביצת תורה ברבים.

אלי מנדלבאום ליווה את סיון, רגע לפני שתעלה עם משפחתה על מטוס לניו יורק, לקראת שליחות בת שנה, אליה הם יוצאים. בכתבה שמתפרסמת ב- ynet, היא מספרת על הדרך הזו, לצד בעלה, ידידיה מאיר.

השיעור שלה, אותו היא מכנה הסקופ הכי גדול שגילתה בחיים, החל מקבוצה ירושלמית קטנה, והפך מהר מאוד למשהו ארצי, וכאמור, היום גם לעולמי.

וכך היא מצוטטת בכתבה של מנדלבאום: "אני מודה על כל החלקים בחיי, על כל הגלגולים ברוך ה'. לא מזלזלת באף מקצוע ובשום דבר שעשיתי", היא מצהירה. אבל ממרום מעמדה כאשת תקשורת בכירה שעשתה כמעט הכול, הבחירה שלה לעזוב הכול ולפנות להוראת יהדות, ועוד בתפוצות, מפתיעה במידה רבה. 

"היום, עם השינויים בעולם התקשורת והמדיה ועם הדימוי או העיסוק התקשורתי ביהדות, נראה לי נכון לנסות לפתח שיח אחר, שלא מתעסק במה אמר הפוליטיקאי הדתי או החילוני התורן - כי תמיד יש להם מה להגיד - ולא מתעסק בשערורייה היומית של החילוני הפנאט או הדתי הפנאט, או ההדתה היומית שמצאנו או לא מצאנו. פשוט שיח בפעם הראשונה, מבחינתי, על המקורות עצמם. זו לי הפעם הראשונה שאני נוגעת במקורות ולא בכל מה שמסביב; לא בכנסת ולא בפוליטיקה".

רהב-מאיר מסבירה כי "אלה זירות חשובות, אבל בשנים האחרונות אני פחות מוצאת את עצמי שם, וההפתעה הגדולה היא שגם הציבור הרחב, לפחות לפי הפידבק, מתעניין בקבלת התכנים האלה. מעניין אותו לשמוע דקה על הפרשה. מעניין אותו אם היום נפטר אדם גדול, או אם יש איזה ציטוט מעניין של חייל, או בחור ישיבה, או עולה חדש שרוצה לספר משהו. זה פס קול שמעניין רבים, וזה כיף גדול".

ידידיה מאיר מגדיר את ההגעה שלה לארצות הברית כדף חלק. "בארה"ב אנשים לא מכירים את סיון מהטלוויזיה. היא לא ליוותה את חייהם מהופעות שלה כילדה במעגל של דן שילון דרך ערוץ 2 - שם באמת ראו אותה בפעם הראשונה על הבמה, וראיתי מה זה עושה להם", כך הוא מסביר.

בסוף הכתבה מבהירה רהב-מאיר כי "אנחנו לא נעלמים מהרדיוס הציבורי ובטח שלא יורדים מהארץ, אנחנו שליחים וזה לתקופה מוגבלת. בעזרת ה' נחזור בכוחות מחודשים".

סיון רהב מאיר שליחות ידידיה מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד