י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ביקורת עניינית וצודקת"

התגובה ההזויה של לפיד על סרטון השנאה

אחרי שבש"ס עתרו לוועדת הבחירות ע"מ להוריד את סרטון ההסתה של לפיד - יאיר לפיד ומפלגת כחול לבן מגיבים: "לא "אנטישמיות", לא "גזענות", לא "פגיעה באמות הסיפים", כי אם ביקורת עניינית ומוצדקת"

התגובה ההזויה של לפיד על סרטון השנאה
חרדים/יאיר לפיד צילום: תומר נויברג/אהרן קרון, פלאש 90

אחרי שבש"ס עתרו לוועדת הבחירות המרכזית על מנת להוריד את סרטון ההסתה של לפיד, מאחר שלדבריהם יש בו "מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף", במפלגת כחול לבן לא מתרגשים ומשיבים לעתירה ואף דורשים מש"ס לשאת בעלויותיה.

יאיר לפיד ומפלגת "כחול לבן" השיבו היום (רביעי) לעתירת ש"ס על בקשתם לפסול את סרטון הוואטסאפ: "מדובר בעתירה שהיא כל כולה מופת של התחסדות, צביעות וניצול ציני של מוסד זה לצרכים פוליטיים", אמרו בכחול לבן.

"לא "אנטישמיות", לא "גזענות", לא "פגיעה באמות הסיפים", כי אם ביקורת עניינית, ובכל הכבוד, ולטעמם של יאיר לפיד ומפלגת "כחול לבן" אף ביקורת מוצדקת".

עוד נאמר מטעם לפיד והמפלגה: כי "נוסף על כך, כחול לבן ויאיר לפיד גם דורשים מש"ס לשאת בעלויות העתירה. מרתק לגלות כי מפלגת ש"ס לא השמיעה הגה כאשר מנהיגי הציבור החרדי קראו לח"כ לפיד: "גבלס", "עמלק", היטלר". כל אלה לא חדרו את סף הרגישות שלהם".

במפלגה ניסו לנמק: "רק לפני מספר חודשים הצביעו נציגי ש"ס בעד הכשרת מועמדותו של מר מיכאל בן ארי בבחירות לכנסת, ולמרות שורה ארוכה של התבטאויות גזעניות קשות וקיצוניות, אשר הביאו את בית המשפט העליון לפסול את מועמדותו. אולם השבוע, בשל משפט אחד בסרטון הומוריסטי, מפלגת ש"ס "מזדעזעת" ומתקוממת".

"עוד מרתק לגלות כי מפלגת ש"ס לא השמיעה הגה כאשר מנהיגי הציבור החרדי קראו לח"כ לפיד: "גבלס", "עמלק", היטלר". כל אלה לא חדרו את סף הרגישות שלהם. דווקא סרטון הומוריסטי המציג את נתניהו באור שלילי - הוא הצליח "לזעזע" אותם".

לדבריהם: "הסרטון אינו עוסק בציבור החרדי או בעולם הישיבות שאין חולק על אודות חשיבותו לציבור החרדי. עניינו של הסרטון הוא בשאלת נכונותו של מר נתניהו להיענות לדרישות "שותפיו הטבעיים", הזויות ומופרכות ככל שיהיו; ובמקרה של המפלגות החרדיות להגדיל את היקף התקציבים שיינתנו לישיבות לצורך הבטחת הישרדותו הפוליטית של נתניהו עצמו. ותו לא".

עוד אמרו במפלגה: "לא "אנטישמיות", לא "גזענות", לא "פגיעה באמות הסיפים", כי אם ביקורת עניינית, ובכל הכבוד, ולטעמם של יאיר לפיד ומפלגת "כחול לבן" אף ביקורת מוצדקת. מדובר בעתירה שהיא כל כולה מופת של התחסדות, צביעות וניצול ציני של מוסד זה לצרכים פוליטיים. כלפי הציבור הרחב מציגים עצמם ש"ס כמי שמתקוממים נגד הניסיון להציגם כמפלגה סקטוריאלית, אשר ממוקדת בהגדלת הכספים הייעודיים שניתנים לישיבות".

ש"ס מפלגת כחול לבן עתירה ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד