י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בתיעוד

נשיא המועצת נאנח על רצח החייל דביר הי"ד: "איי, צרות צרורות"

נשיא המועצת הגאון רבי שלום כהן שמע הבוקר על האסון הנורא של רצח החייל דביר שורק ה"ד, נאנח רבות והתבטא: "איי ריבונו של עולם, אלו צרות צרורות" • את הדברים אמר במהלך שיחה עם בנו הגר"י כהן - ראש ישיבת 'נזר התלמוד' • צפו בתיעוד הכואב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

נשיא המועצת נאנח על רצח החייל דביר הי"ד: "איי, צרות צרורות"
נשיא המועצת הבוקר צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (חמישי) לאחר תפילת שחרית עודכן נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ש כהן, על האסון הנורא ברצח החייל דביר שורק הי"ד.

לאחר לימודו עם בנו הגר"י כהן, ראש ישיבת 'נזר התלמוד', עודכן הגר"ש על האסון הכבד. נשיא המועצת נאנח קלות והתבטא בצער רב: "אני מתפלל יום יום על זה על כל עם ישראל".

עוד הוסיף הגר"ש: "תאונות דרכים היום הורגים יותר מהדברים האלה השם ירחם. יום אחד ראיתי תשעה הרוגים ביום. איי רבונו של עולם, אלו צרות צרורות".

צרות צרורות. נשיא המועצת. צילום באדיבות המצלם

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות נמצאה גופתו של דביר שורק הי"ד עם סימני דקירה על גופו בצד הכביש בין אפרת למגדל עוז, בסמוך ליישוב בחטיבה המרחבית עציון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ‏דביר שלמד בישיבה במגדל עוז וכי הוא נעדר מאז אתמול בשעות הערב.‏  תלמיד הישיבה צלצל לפני משפחתו, סיפר כי הוא יוצא מהישיבה בדרכו הביתה, אולם לאחר שחולף זמן ארוך והוא בושש מלחזור, ההורים פנו לכוחות הביטחון בסמוך לשעה 20:00 ודיווחו על היעדרו, ובסמוך לשעה 3:00 גופתו אותרה - בסמוך לכניסה של מגדל עוז.

‏הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד דביר הי"ד, אמר לפני שעה קלה בראיון בגלי צה"ל: "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה".

לפי הידוע בשלב זה, ככל הנראה המקום בו נמצאה הגופה אינו המקום בו אירע הרצח. בנוסף, נבדק כיוון של ניסיון חטיפה. הודעה נמסרה למשפחתו של דביר הי"ד. כוחות צה"ל, שב״כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב.

בשלב זה של החקירה, ההערכה היא שלפני או אחרי שנרצח ניסו לחטוף את החייל - אך הניסיון כאמור כשל וגופת המנוח הי"ד נמצאה בסמוך למגדל עוז. 

הידיעה על היעדרותו הגיעה למערכת הביטחון בסביבות חצות. בסביבות השעה שתיים וחצי נמצאה הגופה על ידי כוחות צה"ל. בשלב זה טרם ברור אם מדובר במחבל או מחבלים, וכאמור, כוחות גדולים של צה"ל והשב"כ פועלים הן בסריקות באזור והן במישור המודיעיני - לאיתור המחבל או המחבלים.

נשיא המועצת הרב שלום כהן פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד