י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בחירת מרפאה להלבנת שיניים – כך תעשו זאת נכון

הלבנות שיניים נחשבות לטיפולים הנפוצים ביותר בתחום רפואת השיניים האסתטית. ככלל, הרופא האמון ביותר על תחום האסתטיקה הדנטלית הנו מומחה לשיקום הפה • שיקומאי העובד יחד עם מומחה ליישור שיניים ומומחה לרפואת חניכיים לפי הצורך, משיג תוצאות אסתטיות מדהימות

בחירת מרפאה להלבנת שיניים – כך תעשו זאת נכון
לבנת שיניים צילום: pixsabay

הלבנות שיניים נחשבות לטיפולים הנפוצים ביותר בתחום רפואת השיניים האסתטית. ככלל, הרופא האמון ביותר על תחום האסתטיקה הדנטלית הנו מומחה לשיקום הפה. שיקומאי העובד יחד עם מומחה ליישור שיניים ומומחה לרפואת חניכיים לפי הצורך, משיג תוצאות אסתטיות מדהימות.
לפני שניגשים להלבין את השיניים, יש להקפיד על מספר כללי יסוד, כדי לא ליצור נזקי בריאות במרוץ אחרי המראה החיצוני.

הנה כמה טיפים קצרים שיעזרו לכם לבחור נכון.

האם מצב הפה מתאים להלבנת שיניים?

אסור להלבין שיניים בפה לא בריא. אמנם אתם "הלקוחות" ואתם "משלמים" תמורת הטיפול, אבל הרופא איננו "ספר" שעושה "צבע בשיער".
לפני שהוא ניגש לבצע את ההלבנה עליו לוודא שאין לכם נגעי עששת, שהפה שלכם נקי מאבנית, שאינכם סובלים ממחלות חניכיים ובעיות אחרות.
קיימים שיקולים מורכבים יותר בנוגע לעיתוי הנכון לבצע הלבנת שיניים, למשל, אם התחלתם טיפול שורש ולא סיימתם אותו מסיבה כלשהי, אם יש לכם סתימות לבנות ישנות, כתר זמני וסיבות נוספות.

בכל מקרה, אל תתיישבו לעשות הלבנת שיניים ללא בדיקה מקדימה.

מרפאה שממליצה על הסרת אבנית וגם מבצעת את הטיפול לפני הלבנת השיניים

בדרך כלל מקובל להקדים לטיפול הלבנת שיניים טיפול מקדים אצל שיננית. סילוק של שכבת הפלאק והאבנית חושף את משטח השן הטבעי ומאפשר טיפול יעיל יותר. בנוסף, שכבת הפלאק והאבנית היא בעצמה אחד הגורמים לשינוי הגוון על השן, כך שעצם סילוקה תורם לקבלת גוון בריא וטבעי יותר.

המלצות וביקורות

היום בעידן האינטרנט כבר אי אפשר להסתיר כלום. הריבוי של הרשתות החברתיות, הפורומים ואתרי הדירוג השונים מאפשר לקבל כמה חוות דעת בקליק. נכון, מדובר בחוות דעת סובייקטיביות, אבל אחרי סינון של הקצוות תוכלו לקבל תמונת מצב שפחות או יותר משקפת את המציאות ולהבין עם איזה מרפאה או רופא יש לכם עסק. אחרי שזה נאמר, אם יש לכם המלצה של חבר טוב שאתם סומכים עליו – גם זו דרך טובה לבחור מרפאה.

עם זאת קשה לפספס עם מרפאה שרופאי השיניים בה הם מומחים

'מומחיות' ברפואת שיניים אינה סתם שם תואר שרופא מחלק לעצמו. זו הגדרה מקצועית עם תעודות לרופא שיניים שעבר תהליך ארוך של כמה שנים, בהן למד והתמחה בתחום רפואת שיניים ספציפי, עבר בחינה מקצועית, ורק אם עבר אותה בהצלחה הוסמך כמומחה בתחום על ידי משרד הבריאות. (ראו תקנות רופאי שיניים אישור תואר מומחה) בפועל רק כ 8% מכלל רופאי השיניים בישראל עברו בהצלחה ובאופן מלא תהליך שבסיומו הוסמכו כ'מומחים'. פירושו של דבר, שמומחים בהגדרה הנם הרופאים המצטיינים ביותר.

טיפולי שיניים הלבנת שיניים בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד