י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נלחמת בסטריאוטיפים

רואת החשבון שפונה למעסיקים: "תברכו על כל עובדת חרדית"

היא בת 34, שותפה במשרד רואי חשבון ונמצאת כאן כדי להילחם בסטריאוטיפים על חרדיות ולעשות הכל כדי לשלב אותן בתפקידים בכירים במשק * "לנשים חרדיות קל להיות רואת חשבון כי זה לא מתנגש עם ערכים של אמונה"

רואת החשבון שפונה למעסיקים: "תברכו על כל עובדת חרדית"
רואה חשבון צילום: pixabay

בימים אלו עובדת ג'ודי בן גד, שותפה במשרד רואי חשבון, על מיזם שנקרא "רואות למרחוק" - תכנית לקידום ושילוב רואות חשבון חרדיות במשרות בכירות.

את הדברים היא פרסמה בדף הפייסבוק הפרטי שלה, לצד כתבה שפרסמה טלי חרותי-סובר בדה מרקר, כשראיינה אותה על דרכן של רואות החשבון החרדיות.

בן גד, בת 34, רואת חשבון מוסמכת ושותפה במשרד רואי חשבון ברחובות. היא עובדת עם שני שותפים חילוניים, ועל אף שהיא כבר 7 שנים במקצוע, יש לא מעט ישיבות בהן מתוך 8-10 אנשים, היא האישה היחידה.

בכתבה בדה מרקר היא מתארת את הרגעים בהם היא נכנסת ופוגשת מיד את המבט ששואל 'איפה הקפה'. היא כאן כדי לעזור למגר את הדעות הקדומות.

וכך היא מתארת את תחילת דרכה: "כשהתקבלתי לעבוד לא ראיתי בעיניים – לקחתי על עצמי המון מחויבויות, ולא חיכיתי שיבקשו ממני דברים. כך גם לא חסמו אותי. אחרי שנולד בני הרביעי רציתי לצאת לעצמאות, אבל נשארתי כי הציעו לי שותפות".

בן גד מתארת אצל חרותי-סובר, כי יש בישראל ב- 3,500 רואי חשבון חרדים, מהם 70%-80% נשים. "לנשים נוח ללמוד את המקצוע הזה כי הן לומדות לימודי ליבה בתיכון, וכי הוא לא מתנגש עם ערכים של אמונה. בנוסף, לא חייבים להגיע לאקדמיה. אפשר ללמוד ראיית חשבון במוסדות חרדיים ולגשת ל- 14 מבחנים חיצוניים במקום לשניים במקרה של תואר אקדמי, ולקבל את אותה תעודה".

בן גד מדברת על אפליה וחשש לא מוצדק מפני העסקת נשים חרדיות. היא סיפרה כי הגישה מועמדות לתפקיד בכיר בעירייה ואמרו לה שראש העיר מעדיף לעבוד עם גבר. כשהיא פוגשת מעסיקים חילוניים, היא נתקלת בסטריאוטיפים על חרדיות, ונחושה לשנות את המצב בשני המגזרים. כיצד? על ידי הגברת מודעות ליכולת תעסוקתית של נשים חרדיות ואף מספקת פתרונות. אוכל כשר? מביאים מהבית. חופשות לידות מרובות? היא עובדת עד חדר הלידה וחוזרת לעבודה 14 שבועות לאחריה. "ההבדל היחיד הוא שאיני לוחצת ידיים", היא אומרת. "גם לגברים החילונים וגם לחרדים אני אומרת: תבדקו אותנו באופן המקצועי ביותר ואז תחליטו. תנו לנו הזדמנות".

לפני שנה הקימה בן גד את התא החרדי בלשכת רואי החשבון, ובעקבות קורס מנהיגות שעשתה בוויצו, הקימה לאחרונה את המיזם רואות רחוק. "שמתי לי למטרה לסייע בהשמה גבוהה של רואות חשבון חרדיות. ככל שיהיו יותר נשים בתפקידים בכירים, שכרן יעלה, והראשונות יפתחו דלתות לאחרות. אני פונה למעסיקים הגדולים במשק: 'בואו נתקן ביחד עוול חברתי. תברכו על כל עובדת שתקבלו'".  

רואי חשבון נשים חרדיות חרדיות ותעסוקה אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד