י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נפגע בראשו מבקבוק זכוכית

על רקע המהומות בהר הבית: נער יהודי נפצע

שׁוּעָלִים הִלְּכוּ בוֹ: בשל עימותים עם מתפללים מוסלמים - המשטרה סגרה את כל רחבת הר הבית • המפגינים קוראים: "ברוח, בדם נפדה אותך אלאקצא, נמות ולא נושפל" • במקביל: נער יהודי בן 18 נפצע קל עד בינוני וצעירה נוספת נפצעה באורח קל • צפו בתיעוד מהמהומות

על רקע המהומות בהר הבית: נער יהודי נפצע
התפרעויות בהר הבית צילום: פלאש 90

דיווחים פלסטיניים על פצועים בהר לפני שעה קלה (ראשון) כתוצאה מהעימותים בין המתפללים לבין כוחות הביטחון הישראליים. בחלק מהדיווחים מובא כי ראש מועצת הוקף, עבד אלעזים סלהב, נפצע גם הוא. המפגינים קוראים: "ברוח בדם נפדה אותך אלאקצא, נמות ולא נושפל".

במקביל, על רקע המהומות בהר הבית, ממד"א נמסר על פצוע בן 18 במצב קל עד בינוני כתוצאה מהשלכת בקבוק זכוכית לעברו, ברחוב הגיא בירושלים.

מבית החולים 'הדסה עין כרם' נמסר: "אל חדר המיון פונו מהר הבית: בן 18 אשר נפגע בראשו מבקבוק זכוכית, מצבו קל. ישוחרר בקרוב לביתו. בת 22 עם פגיעה בפנים, נמצאת בהכרה מלאה ובמצב קל".

לפני כשעתיים הודיעו במשטרה על איסור כניסה להר הבית ליהודים. בימין זעמו והוציאו תגובות חריפות. אולם, גורמים מדיניים הבהירו כי "הכניסה להר הבית נקבעת על פי הערכות מצב של המשטרה", וכי "בשום שלב לא ניתנה הנחיה של ראש הממשלה לסגור את הכניסה להר הבית".

מהמשטרה נמסר כי "החל משעות הבוקר המוקדמות עשרות אלפי מתפללים פוקדים את הר הבית. בשעה האחרונה, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מחוז ירושלים ובסיומה הוחלט כי לאור כמות המתפללים ופוטנציאל החיכוך הגבוה לא יתאפשרו בשלב זה ביקורים בהר הבית".

עוד נמסר מהמשטרה, כי "משטרת ישראל ערוכה באזור כבר מליל אמש ובמהלך הבוקר הזה עם מאות שוטרים ולוחמי מג"ב הפרוסים במגוון משימות, הכל במטרה לשמור על הסדר הציבורי ועל שלומם וביטחונם של המתפללים והמבקרים באזור".

כזכור, מוקדם יותר הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף דווקא בירך על ההחלטה שלא לאפשר ליהודים לעלות להר הבית בעיצומו של תשעה באב.

"עליית יהודים להר הבית אסורה על פי ההלכה בתכלית האיסור וראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה", אמר הראשל"צ הגר"י יוסף בתגובה.

עוד הוסיף הרב הראשי: "ירושלים תיבנה משמירת קדושתה ולא חלילה מחילולה - בפרט ביום תשעה באב בו אנו מייחלים לבניין ירושלים".

מהומות בהר הבית משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד