י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כפייה חילונית

בגלל בית המשפט: הופעתו של שטיינמץ - בוטלה

כפייה חילונית בעפולה: בית המשפט בנצרת אסר על קיום אירוע בהפרדה מלאה שתוכנן בעיר. האירוע יועד בעיקרו עבור משפחות הדורשות את ההפרדה • מנחם פרלה ממפיקי האירוע ל'בחדרי חרדים': "למעשה נדהמנו מהדרישה" • מלכיאלי: "במקום לגרום לאהבת חינם, מוצאים דרך לפלג"

בגלל בית המשפט: הופעתו של שטיינמץ - בוטלה
הפרדה, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

לפני מספר ימים עתרה שדולת הנשים בישראל נגד קיום אירוע שתוכנן בפארק העירוני בעפולה, מאחר והוא יתקיים בהפרדה מלאה בין גברים לנשים. האירוע, שמיועד בעיקרו למשפחות שיכולות להשתתף רק באירועים המתקיימים בהפרדה מלאה, מאחר והן שומרות הלכה ומדקדקות בהחמרות, נוצר עקב הדרישה מצד קהל שומר תורה ומצוות.

בשיחה עם 'בחדרי – נשים', מספר מנחם פרלה, אחד ממפיקי האירוע, על הדרישה הגדולה מצד הקהל לרכישת הכרטיסים לאירוע. "למעשה נדהמנו מהדרישה", הוא מסביר. "בעיקרון תכננו לערוך אירוע שבו נתלה שלט כניסה לגברים ושלט כניסה לנשים, וכך נהיה 'חוקיים' וגם נצא בסדר עם כולם, אלא שלהפתעתנו, הדרישה הגיעה מצד הקהל. אנשים התקשרו ואמרו שאם האירוע לא בהפרדה מלאה, הם לא יכולים להגיע".

פרסום דבר האירוע שטף את המקומונים הצפוניים, ואנשים מכל האזור רכשו כרטיסים באלפים. "הקמנו אירוע באמת מדהים", מספר פרלה. "במחיר כרטיס אחד מקבלים כניסה לאירוע בן 4 שעות שיש בו מתנפחים, מתקנים, הופעות, הרצאות תורניות. היתה התנפלות של אלפי אנשים מכל הצפון, מבית שאן, כרמיאל, חיפה, קרית אתא, מגדל העמק, כפר גדעון, רכסים, ועוד. אנשים ממש בירכו אותנו על האירוע הנפרד הזה".

ואז הגיעה שדולת הנשים בישראל והזדעקה על הדרת נשים. "אז אולי גם נבטל את השלט שמודיע על כניסות נפרדות לשירותים ציבוריים של גברים ונשים", במחילה על השימוש במינוח, אבל פרלה נשמע כואב. גם עלויות הביטול של האירוע יקרות ויש פה הפסד לא רק של כסף אלא של פעילות תרבות ופנאי למשפחות. "יש באזור הצפון קהילות שלמות, חסידיות, ליטאיות, ספרדיות, בני תורה שחפצים לצאת לאירועים עם המשפחה, ודורשים הפרדה כי זהו אורח חייהם. אז בשם עניין השוויון, מדירים לא רק נשים, אלא גם גברים. ביטול האירוע ישאיר את כל המשפחות בבית, והוא פשוט לא יתקיים".

פרלה מבקש לציין כי המתחם בו לקחו את הפארק לקיים את האירוע, הוא מקום שבמשך השנה סגור, ונפתח רק לאירועים. הכוונה היא שלא לקחו לאיש, את המקום האישי שלו או תפסו לו משהו שיכול להרוס את שגרת יומו. "ובכלל, כשהיו פה אירועים של זמרים חילוניים, או מצעד תועבה, אנחנו החרדים אמרנו מילה? מישהו שאל אותנו אם זה נוח לנו? למה כשקהילה חרדית רוצה אירוע שעונה על הדרישות ההלכתיות שלה, ורק כך יכולות משפחות להשתתף, כולם מסביב מתערבים ונכנסים לנו לחיים? איפה חיה ותן לחיות"?

מחר (שני) תתקיים ישיבה מיוחדת במתנ"ס, בה ידונו סופית במהלך לקיום או ביטול האירוע.

ח"כ ישראל אייכלר על פסיקת בית המשפט לאסור מופע בצניעות: "החלטת בית המשפט בעיצומו של צום תשעה באב, לאסור על קיום אירוע נפרד מרצון בצניעות, עבור יהודים כשרים בעפולה, מזעזעת. היא מזכירה לכולנו כי אנו עדיין שרויים בגלות בידי מחריבי היהדות, בתוך ארץ קדשינו ותפארתנו. שוב מוכיחים השופטים כי הם אויבי חופש הדת, ושוללי חירות האדם לבלות בצניעות כרצונו הדמוקרטי".

"זהו שלב נוסף בהפיכת מדינת ישראל לדיקטטורה אנטישמית שבה אסור ליהודי לשמוח כהלכה, בניגוד כל מופעי התועבה המשולמים מכספי מיסינו. הם כופים על עם התורה, לנהוג לפי התרבות הרעה של המישטר הפרוץ והאנטי יהודי. הכל לפי רוח התקופה לדכא את שומרי התורה וההלכה היהודית".

"עם ישראל צם היום באבלו על חורבן בית המקדש. יחד עם זאת אנו מאמינים שנראה בקרוב את גאולת ישראל. הקב"ה יגאלנו מן הגלות בין הגויים ומידי זדים המדכאים את יהדות התורה. עלינו לדרוש בכל תוקף לעגן בחוקי המדינה, את הזכות לשמור על דת קדשנו כהלכתה".

"כדאי שנזכור כי רק משיח צדקנו יבא ויגאלנו מידי כל שונאינו ויבנה בית מקדשנו בגאולה השלימה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בתגובה להחלטת בית המשפט על האירוע לציבור החרדי בעפולה: הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב - יום החורבן, ותגרום להרבה מאד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע".

"אני קורא לכל המשתתפים, שלא לפגוע האחד בשני, ומתוך רצון והסכמה כל אחד ישמור על מקומו הוא".

ח"כ מיכאל מלכיאלי בתגובה לפסיקת בית המשפט בעניין ההופעה בהפרדה בעפולה: "עצם העניין שנקבע דיון בנושא ביום תשעה באב, מעציב עד מאוד. במקום לאחד ולגרום לאהבת חינם, מוצאים דרך לפלג ולגרום לאיבה. מה אכפת שיש לשומרי המסורת אירוע בהפרדה המיועד למי שחפץ בכך".

"קורא לשופטים ללמוד מידידי ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ איך מאחדים בין כל הקהילות והעדות בעיר מבלי לפגוע באחר".

עפולה הפרדה לחרדים הפרדה מגדרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד