ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
קידוש השם מדהים

בגלל הקהל המעורב: שטיינמץ נטש בזעם

על רקע הפסילה השערורייתית של הופעת הזמר מוטי שטיינמץ בשל היותה מופרדת - יוסי אסולין עם אנקדוטה קצרה על הקידוש השם של שטיינמץ ועל מלחמתו בהופעות מעורבות

בגלל הקהל המעורב: שטיינמץ נטש בזעם
הזמר מוטי שטיינמץ צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בזמן שבית המשפט בנצרת מנסה לקבוע כיצד ייראו חיי התרבות של הציבור החרדי בעפולה ומוצא לנכון לפסול - באורח שערורייתי - אירוע אחד שמתקיים בהפרדה מתוך 360 (!) אירועים שמתקיימים בעיר במהלך הקיץ ללא כל הפרדה, אני נזכר באנקדוטה מעניינת על הזמר החסידי מוטי שטיינמץ ועל מלחמתו בהופעות מעורבות, שחושבני שכאן הזמן והמקום לספר אודותיה.

היה זה באחד החגים, לפני תקופה לא ארוכה. לאחר ששמעתי את קולו של מוטי בוקע מהרדיו ומנגני המוזיקה למיניהם, גמרתי אומר להשתתף בהופעה שלו, כדי לחזות באמן הרגש החרדי פנים אל פנים וכדי להרבות בשמחת אותו חג.

והנה, מועד ההופעה הרשמי הגיע. הקהל יושב דרוך. שטיינמץ עולה לבמה, אולם לאחר זמן קצר הוא נוטש אותה בזעם. עוברות דקות ארוכות; והקהל, שלא מבין על מה המהומה, מתחיל לכעוס ולאבד את הסבלנות. הסתבר שמוטי חש אי-נוחות מכך שההפרדה לא הייתה כהלכה - ולא כפי שדרש ממפיקי האירוע.

שטיינמץ החליט לשים את ההלכה לפני הכל וסירב להופיע. רק כעבור יותר מחצי שעה, לאחר שהמפיקים הבינו כי הוא נחוש בדעתו, ובעקבותיהם גם הקהל - הושג הסדר המוקפד לשביעות רצונו והוא חזר לבמה. הקהל נשאב מהר מאוד לאווירה ושכח מהתקרית - הפעם על טהרת ההלכה.

כעת שימו לב לתגובתו המדהימה של שטיינמץ מהיום על ההחלטה השרירותית של בית המשפט: "זה הזמן שלנו לקדש שם שמיים", אמר, "בית המשפט לא יחליט לנו מה לעשות ואיך. אני בשום פנים ואופן לא מופיע בלי הפרדה ובלי מחיצה".

אכן, לא מילים יפות בעלמא הן, ולא מן השפה ולחוץ הן - כי אם אידאולוגיה צרופה הנשמרת בקפידה ומחוללת קידוש השם בכל מקום שהוא שם את פעמיו. ממנו יראו וכן יעשו.

מוטי שטיינמץ קידוש השם הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 99 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד