ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרצה לגנבים

משטרת ישראל: "אל תפרסמו את היותכם בטיול"

ימי בין הזמנים בהם רבים אינם שוהים בבית, מהווים פירצה לגנבים • כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הבית בטוח - גם מרחוק

משטרת ישראל: "אל תפרסמו את היותכם בטיול"
פורץ לדירה בבני ברק דרך חלון צילום: קוריץ אבטחה

הימים הללו של בין הזמנים מהווים פיתוי רב לגנבים. במשטרת ישראל מגבירים את הפעילות במטרה להגן על רכושם של האלפים היוצאים לנפוש ולאגור כוח. מסתבר כי עדיין ישנן רבים שמקלים על הפורצים הבאים לרוקן את תכולת הבתים.

מחקירת מספר מקירם שהתרחשו באחרונה בבני ברק עולה כי הפורצים לא היו צריכים להתאמץ על מנת להיכנס לבתים כך אומר רפ"ק ליאור עוזר סגן מפקד תחנת בני ברק. הסיבה: מפתחות הבית הושארו בארונות החשמל הצמודים לדירות. מסתבר כי אם ננקוט מספר פעולות בסיסיות אנחנו יכולים לצמצם את נושא הפריצות ועגמת הנפש באחוזים ניכרים.

בראש ובראשונה אומר רפ"ק עוזר, כי בשום צורה אין להשאיר את מפתח הדירה בארון חשמל, מתחת לשטיח הכניסה או בעציץ צמוד לדלת. כל גנב מתחיל יודע ומכיר את הטריק הזה. במקרה וישנו צורך בכך, תשאירו את המפתחות אצל השכנים או אצל קרובי משפחה.

רפ"ק ליאור עוזר

חלונות: לא אחת נתקלו השוטרים בפריצות בהם הגנב הזיז ללא כל קושי את חלונות הכניסה לחדרים או למרפסות. חשוב ביותר לנעול אותם עם הסוגר ואם אין כזה כדאי מאוד להתקין אותו.

תיבות הדואר: הפורץ הממוצע יבדוק את תיבות הדואר האם הם רוקנו ביומיים האחרונים. חשוב לדאוג, שאחד השכנים יאסוף עבורכם את דברי הדואר מה שיקשה על הפורץ לגלות סימני נסיעה.

אורות: כדאי מאוד להשאיר אורות בבית בשעות החשיכה, ניתן להשתמש עם שעוני השבת. ומה לגבי השכנים? סגן מפקד תחנת בני ברק אומר כי להם יש תפקיד חשוב ביותר למניעת הפריצות.

שכנים - שימו לב לכל התרחשות שאינה מוכרת בדירה, רעשים שונים ועוד, ובמידת הצורך תתקשרו מיד למוקד המשטרה במספר 100. רק פניה למוקד הזה תוכל להזניק כוח שיטור 24 שעות ביממה על מנת לבדוק את טיב החשד.

חוקר זיהוי פלילי

רכוש יקר: במידה ואתם נוסעים לתקופה ארוכה, כדאי להחביא את הרכוש היקר, תכשיטים, חנוכיות פמוטות וכו'.

רשתות חברתיות: זה מאוד מחמיא לפרסם תמונות מחו"ל או ממקומות תיור וטיול ולציין את זה שאתם במהלכו, אולם הרשתות החברתיות הם גם מקור מיידע מצויין לידיעה עם הבית ריק או לא. המלצה - אל תפרסמו את היותכם בטיול. השאירו את החוויות לחזרתכם.

רפ"ק ליאור עוזר אומר כי מניסיונו רב השנים הפורצים יחפשו את המקומות שבהם קל יותר להיכנס וכל מכשול יגרום להם למחשבה שנייה ולהיסוס. שימו לב הוא מפציר לעצות שנתנו הם אלה שיכולות למנוע את עגמת הנפש כשנשוב לבתינו.

ונשמרתם בין הזמנים רפ"ק ליאור עוזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד