ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
טור דעה נוקב

האמא נקברה, הבן ממשיך לעגן ונשים ממשיכות להיות אומללות

מה שהתחיל כתקווה גדולה עבור נשים, מתנפץ היום אל אבני הסלע, והבעל המעגן לא ייתן גט למרות התחייבותו • על נשים שמתהלכות מתות בעודן בחיים - אין לנו רשות לשתוק

האמא נקברה, הבן ממשיך לעגן ונשים ממשיכות להיות אומללות
קבורה, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

מה שהתחיל כתקווה גדולה עבור נשים, מתנפץ היום אל אבני הסלע. הרשת סוערת וגועשת בעקבות סיפור עצוב ומקומם. אמש (שלישי) נקברה בישראל גופת אישה שהוטסה מארצות הברית, על אף שטקס קבורתה אמור היה להידחות בשל העובדה שבנה מעגן אישה כבר שנים רבות. אנשים תהו, ובצדק, כיצד מלינים מת, ומדוע אמו אשמה, אך לא סתם יש בשולחן ערוך התייחסות מלאה לנושא בעל מעגן, שכוללת הוראות שלא לישא עמו משא ומתן, לא למול את בנו, לא לקברו וכו'.

התערבותו של הרב הראשי בנושא, נתנה תקווה גדולה לנשים, שהנה מישהו מחזיק את הגברים המעגנים בנקודה הכי רגישה, ודואג שיותרו מכבלי עגינותן. בעקבות עיכוב הקבורה, פורסם כי הבעל יפקיד סכום כסף עד למתן הגט לאישה, וכך אושרה קבורה האם.

אלא שהיום (רביעי) הסיפור מתפוצץ כבועת סבון, כאשר הבעל המעגן נשמע בשיחת טלפון מצהיר כי מעולם לא הבטיח גט. בלשכתו של הרה"ר הגר"ד לאו, אמרו "צר לנו כי אותו בעל מעגן אשר במשך למעלה מ 14 שנה מסרב לשחרר את אשתו מכבלי עגנותה, ממשיך בסירובו למרות הסיכומים שאושרו".

הסיפור של האישה שמתהלכת מתה בעודה בחיים, כשהיא כבולה ואומללה ואין מושיע, חייב להיות מדובר בכל מקום. אותו בעל, אגב, נישא שנית בהיתר מיוחד שקיבל, אבל האישה – היא אסירה.

כמה רוע צריך להיות טמון בתוך בן אנוש כדי להשאיר אישה במצב כה אומלל? מישהו חייב לקחת על הכתפיים הרחבות שלו אחריות, ולדאוג לאישה הזו, ולדאוג לעוד נשים במצב דומה – כי אסור להשאיר נשים אסירות, אסור להשאיר נשים שמתהלכות מתות בעודן בחיים. אין לנו רשות לשתוק.

 

סרבן גט מסורבות גט עגונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד