י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הבלוף של ראשי הוועדות החרדים

כך ברגע האמת זנחו משה גפני ויעקב מרגי את הילדים המיוחדים

למרות הבטחות חברי הכנסת משה גפני ויעקב מרגי, ברגע האמת הם זנחו את הילדים המיוחדים ממוסדות המוכש"ר • מי שדווקא כן ניסה לעזור בנושא, היו חברי הכנסת שלמה קרעי וקטי שטרית מהליכוד • גפני תוקף את מרגי שתוקף את גפני שמגלגל את הכדור חזרה למרגי - ופתרון אין

 כך ברגע האמת זנחו משה גפני ויעקב מרגי את הילדים המיוחדים
גפני ומרגי צילום: פלאש 90

מזה כחודשיים מתנהל מאבק אותו מובילים הורים לילדי מיוחדים מהמוסדות המוכש"ר, שהחלו לפעול בכנסת ונענו באוזניים קשובות של חברי הכנסת דווקא מהליכוד, חברי הכנסת שלמה קרעי וקטי שטרית שהעלו את הנושא בוועדת הכספים, ובוועדת החינוך הזמנית שאף התכנסה למספר דיונים בעניין.

בראשית המאבק, הודיע יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני במהלך דיון בוועדת הכספים, כי הוא יעכב תקציבים של משרד האוצר ומשרד החינוך בסך של 900 מיליון ש"ח, לדבריו; "שלא יעבדו עלי, אגף התקציבים צריכים להפסיק עם הרשעות הזו. לא נוגעים עם ילדים של החינוך המיוחד, הכל אצלם נמדד בכל מיני תככים פוליטיים, לא נוגעים בחיוך המיוחד ולכן החרדים פה לא רוצים לאשר את התקציבים".

אלא, שכפי שדיווח העיתונאי אהרון רבינוביץ, בחשאי הסיר גפני את הרביזיות שדרכם עיכב את התקציבים, והעביר חלק נכבד מהתקציב למרות שלא נמצא פתרון לילדי החינוך המיוחד, בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדת החינוך תקף חה״כ מרגי את חבר הכנסת גפני ואמר; "אם גפני היה ממשיך במלחמה ולא מהעביר את התקציב היו מוצאים כבר פתרון לילדי החינוך המיוחד".

מרגי אמר עוד, "היו דיונים על ההעברות התקציביות בוועדת הכספים וחברי כנסת הגישו רביזיה; זה אומר בקשה לדיון חוזר שהעברה לא מתקיימת עד הדיון; דרשנו שכל ההעברות התקציביות לא יעברו עד שסוגיית החינוך החרדי לא תיפתר". מרגי סיפר בדיון, "אני קיבלתי טלפון מיושב ראש ועדת הכספים (חבר הכנסת משה גפני א.ק.) שאמר לי שכל חברי הוועדה הסירו את הרביזיה מאחר שהדברים הסתדרו כפי שדיברנו וציפינו וחשבנו, ואמרתי כמו שכולם הסירו - אז אני מוריד".

למעשה מרגי רמז כי גפני עבד בשיטה הזו מול כל חבר כנסת וכך כולם הוסרו: "ככה זה עבר לכל אחד. היחיד שלא קיבל טלפון זה שלמה קרעי. היה מצג שווא. באתי לוועדת הכספים ושאלתי את חבר הכנסת קרעי למה הסרת את הרביזיה. ואני עוצר בגלל שאנחנו בתשעת הימים"...

ההתקפה של חבר הכנסת מרגי נגד חבר הכנסת גפני לא גרמה למרגי לפעול בצורה דומה, כאשר בשבוע שעבר בעת התקיים דיון על העברה תקציבית של משרד הביטחון, הגיב מרגי אף הוא ואמר כי יזיק אותה רק לאחר שיראה כי יש פתרון לילדי החינוך המיוחד, שהוא אמר כי הוא צפוי בהמשך היום לפגוש את מנכ״ל משרד החינוך שמואל אבואב, אך כידוע הפתרון לא הגיע, אל התקציב הועבר אחרי שחבר הכנסת מרגי הסיר את הרביזיה.

בנוסף, גפני שאמר כי האפלייה בתקציב ילדי החינוך המיוחד קרוב לליבו, הסתפק היום בדקה ה 99 ולקראת פתיחת שנת הלימודים שיגר מכתב לתקשורת בו הוא כותב לשר החינוך רפי פרץ כי "באם הילדים הללו אינם ילדכם תקחו בחשבון את השלכת הרוחב לענין זה, אך בעיקר את האמירה החמורה כי מדינת ישראל מפלה לרעה ילדים הסובלים בחינוך המיוחד ולא נותנים להם מענה". 

גם חבר הכנסת יעקב מרגי, העומד בראשות וועדת החינוך הזמנית שרק בשבוע שעבר קרא לפעול לשיבוש פתיחת שנת הלימודים עד שימצא פתרון לילדים המיוחדים, אך אמש כשמשרד החינוך הציג פתרון ליתר הבעיות והתעלם מהמצוקה של ילדי החינוך המיוחד, בירך מרגי את משרד החינוך תוך שהוא לא מבקש לקבל הבהרות לילדי החינוך המיוחד.

תגובות: חבר הכנסת מרגי מבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי מכיוון של משרד האוצר ממשיך להתנגד "אני לא רואה פתרון בלי עתירה או עצירת תקציבים לאוצר בועדת הכספים". לגבי האיום לשבש את פתיחת שנת הלימודים אמר מרגי כי, "כרגע זה בפוטנציאל גדול בגלל הסתדרות המורים על החנ"מ במוכשר לבד אני לא יכול לאיים. ברגע שאדע בוודאות שהם הולכים להשבית ארים את האיום שלי שוב".

בתגובה לרביזיה שהסיר מוועדת הכספים טען חבר הכנסת יעקב מרגי, כי הרביזיה הוסרה שכן לדבריו "היה מדובר נושא בטחוני מורכב", תוך שהוא מגלגל את האחריות לידיו של חבר הכסנת משה גפני ולוועדת הכספים, כשהוא אומר כי הפתרון היחיד הוא לעכב תקציבים לאוצר בוועדת הכספים של הכנסת.

משה גפני יעקב מרגי חינוך מוכש"ר חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד