ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאחר העיכוב בביקור הקודם

לקראת הביקור בישראל: בסאטמר שוקלים ליווי דיפלומטי לאדמו"ר

פרסום ראשון: בחסידות סאטמר שוקלים לפנות למחלקת המדינה של ארה"ב על מנת שזו תעניק ליווי דיפלומטי לפמליית האדמו"ר שתנחת בנתב"ג בחודש חשוון לביקור ההיסטורי שיערוך האדמו"ר בארץ • הבקשה מגיעה לאחר שבביקור הקודם שלו בארץ, עוכב האדמו"ר • כל הפרטים

לקראת הביקור בישראל: בסאטמר שוקלים ליווי דיפלומטי לאדמו"ר
הרבי מסאטמר, יגיע לישראל צילום: באדיבות המצלם

בחסידות סאטמר בניו יורק שוקלים בימים אלו לפנות למחלקת המדינה של ארצות הברית (ה"סטייט דפרטמנט"), על מנת שזו תעניק ליווי דיפלומטי לפמליית הרבי מסאטמר, לקראת הביקור הגדול אותו יערוך בישראל בחודש חשוון.

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר צפוי לנחות בישראל ביום שלישי, כ"א חשוון, וישהה בה עד יום חמישי בשבוע שלאחר מכן, כשבמרכז הביקור ייערך מעמד חנוכת הבית לביהמ"ד המיתולוגי של החסידות ברחוב יואל בירושלים, שנהרס ונבנה מחדש בשנים האחרונות. כמו כן, במהלך הביקור יחולקו מיליונים למוסדות החינוך שאינם מתוקצבים על ידי מדינת ישראל, זאת במסגרת מפעל 'השקל הטהור' אותו הקים האדמו"ר לפני כ-7 שנים, זמן קצר לפני ביקורו הראשון בישראל מאז מונה לאדמו"ר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרקע לפנייה למחלקת המדינה של ארה"ב הוא אותו עיכוב שנגרם לפמליית האדמו"ר בנתב"ג בביקורו הקודם של הרבי בישראל.

כזכור, בשנת תשע"ו עוכבה פמליית האדמו"ר בעת שנחתה בנתב"ג לביקור בזק ואנשיה נחקרו לגבי כספים שהביאו עימם. הפמלייה עברה דרך טרקלין מצדה, ונציגי המכס ערכו חיפוש מקיף על אנשיה במטרה לאתר סכומי כסף, אולם משלא מצאו דבר שוחררה הפמלייה לדרכה יחד עם האדמו"ר.

מלשכת שר הפנים אריה דרעי נמסר אז, כי "כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א עבר בצורה חלקה וטובה את ביקורת גבולות. המשטרה מנעה מקבוצת חסידים להיכנס בכוח לטרקלין. באם היה עיכוב, הוא לא נגרם ע"י משרד הפנים".

גורם שהיה מעורה בפרטים מסר אז ל'בחדרי', כי האדמו"ר נחת, ועיכבו אותו לפרק זמן קצר. "מאז שיש נוהל אדמו"ר ניתן לעכב כל אחד, וזה קורה לא מעט. הוא נכנס דרך טרקלין מצדה יחד עם אנשיו, עברו במסלול האדום/ירוק, שם חלקם עוכבו ונשאלו שאלות", אמר הגורם.

בשיחה ל'בחדרי חרדים', אומר גורם בחסידות סאטמר, כי "בחסידות אינם פוסלים אפשרות שהרשויות יחפשו סיבה כזו אחרת כדי לעכב את האדמו"ר ומקורביו גם הפעם, ויש להיערך לכך".

עם זאת מציין הגורם, "כי דבר לא ימנע מחסידות סאטמאר ומנהיגה העומד בראשה לחזק את היהדות החרדית בארה"ק ולתמוך בה, כדרכם של אדמו"רי בית סאטמאר זיע"א, ובמיוחד מייסד החסידות, כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' זיע"א".

סאטמר ביקור בישראל דיפלומטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד