ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סקרים חדשים

הליכוד וכחול לבן צמודות; העבודה מתרסקת

סקרים חדשים: הליכוד מתחזק ל־32 מנדטים, כחול לבן עולה ל־31 • העבודה על סף אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד • תמונת הגושים נשמרת: הימין והחרדים עם 57 מנדטים, השמאל והערבים עם 53 • ליברמן נותר לשון המאזניים עם 10 מנדטים

הליכוד וכחול לבן צמודות; העבודה מתרסקת
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: Dudi Modan/Noam Revkin Fenton, Flash90

בסקר, שנערך על ידי "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ עבור "ישראל היום" וערוץ i24 News, השתתפו 611 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא 4% לכאן או לכאן. 

על פי הסקר, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד אחריה עם 31. ימינה בראשות איילת שקד עם 10 מנדטים. הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה עם 8 ו־7 מנדטים בהתאמה. בסך הכל, גוש הימין עומד על 57 מנדטים.

גוש השמאל קטן יותר, אולם אם מצרפים אליו את ישראל ביתנו, שחתמה השבוע על הסכם עודפים עם כחול לבן - דבר שעשוי ללמד על הצהרת כוונות לגבי המחנה המועדף על ליברמן בבחירות 2019 ב' - הרי לבני גנץ ויאיר לפיד עשוי להיות גוש חוסם לכהונה נוספת של נתניהו. זאת, אם ליברמן יסכים לצרף את קולו לגוש הכולל גם את הסיעה הערבית המאוחדת.

מהסקר עולה כי ליברמן מקבל 10 מנדטים, כחול לבן עם 31 מנדטים והמחנה הדמוקרטי 6. ואילו מפלגת העבודה במורד המדרון עם 4 מנדטים בלבד. הרשימה הערבית המשותפת מקבלת 12 מנדטים. גוש השמאל מונה 53  מנדטים ללא ליברמן, ו־63 יחד איתו. 

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן עוצמה יהודית (2%) וזהות (2%). שתיהן מגוש הימין, ושוות יחד כשישה מנדטים, שאם לא יעברו את אחוז החסימה - ייזרקו למעשה לפח ולא ייכללו במניין הקולות. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ממשיך נתניהו להוביל עם 39% תמיכה, ואחריו בני גנץ עם 23% בלבד.

בסקר נוסף שפורסם אמש ברדיו 103, התקבלו התוצאות הבאות: הליכוד 32, כחול לבן 30, הרשימה המשותפת 11, ימינה 10, ישראל ביתנו 10, יהדות התורה 7, ש"ס 8, המחנה הדמוקרטי 7, העבודה - גשר 5. גוש הימין 57. גוש מרכז-שמאל 53. ליברמן 10.

56% מהנשאלים, לפי סקר רדיו 103, סבורים כי חתימת הסכם העודפים בין כחול לבן לישראל ביתנו תוביל לכך שליברמן יעדיף את גנץ על פני נתניהו.

הליכוד העבודה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד