י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר • הגדולות בשוויון

סקר: מהיכן מגיעים הבוחרים החדשים של ליברמן?

סקר של אולפן שישי מצביע על סטגנציה במערכת הפוליטית וחוסר תזוזה של מצביעים בין מפלגות • גם 'הליכוד' וגם 'כחול לבן' עם אותו מספר מנדטים • החרדים עם 15 וליברמן עם דו ספרתי - אך הוא אינו יכול להיות בטוח בהם • ומהיכן מגיעים הבוחרים החדשים של ליברמן? כל הפרטים

סקר: מהיכן מגיעים הבוחרים החדשים של ליברמן?
אמנון אברמוביץ'/בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

סקר שערך הסוקר מנו גבע (לפני הפיגוע ביום שישי) עבור אולפן שישי - 24 ימים לפני פתיחת הקלפיות, מצביע על קיפאון במצב המנדטים כאשר כל הסקרים האחרונים מחלקים את הגושים בצורה דומה.

בצמרת: תיקו בין הליכוד ל'כחול לבן' – שתיהן מקבלות 30 מנדטים, לאחר שבסקרים האחרונים 'הליכוד' הוביל על פי רוב.

הרשימה המשותפת היא המפלגה השנייה עם 11 מנדטים, יחד עם האיחוד החדש בימין – 'ימינה' בראשות איילת שקד.

מיד אחריהן מגיעה מפלגתו של אביגדור ליברמן ששומרת על כוחה ורושמת לעצמה בסקר 10 מנדטים, מה שממצב את ליברמן כאיש שיקבע את הרכב הממשלה הבאה.

'יהדות התורה' עם 8, ש"ס אחריה עם 7 מנדטים, כך גם 'המחנה הדמוקרטי' עם 7 מנדטים.

סוגרת את הרשימה 'העבודה-גשר' בראשות עמיר פרץ שנחלשת במנדט מסקר קודם ומקבלת 6 מנדטים.

שתי מפלגות ימין שלא עוברות את אחוז החסימה הן 'עוצמה יהודית' עם 1.9% ו'זהות' של משה פייגלין עם 2.3% מה ששוב שם אותנו במצב של איבוד ארבעה אחוז ויותר לגוש הימין.

חלוקה לגושים: 56 מנדטים בגוש הימין שימליצו על נתניהו, בתווך ליברמן עם עשרה מנדטים וגוש המרכז-שמאל-ערבים עם 54 מנדטים, שמתוכם ימליצו על בני גנץ 43 מנדטים.

לפי הסקר הזה נתניהו יקבל את המפתחות להרכבת הממשלה הבאה, אך לא ברור שיש לו מה לעשות איתם.

התאמה לראשות הממשלה: בתשובה לשאלה זו אולי ניתן למצוא את אפקט הסערה שמתחוללת במפלגת 'כחול לבן' לאחרונה, כאשר נתניהו מגדיל את הפער מגנץ בשאלת ההתאמה.

42% חושבים שנתניהו מתאים לתפקיד בעוד שרק 29% חושבים שבני גנץ מתאים – פער של שלושה אחוזים יותר מסקר קודם.

מהיכן באים המצביעים החדשים של ליברמן? אולי הנתון המעניין של מערכת הבחירות הנוכחית: 70% מאלו שהצהירו כי יצביעו למפלגתו של ליברמן, ממקמים את עצמם בימין - מרכז ימין, 21% מחשיבים עצמם כמצביעי מרכז - היינו 'כחול לבן' ורק 7% מצהירים כי הם שמאל – מרכז שמאל.

עמית סגל מסביר, כי נתניהו ינסה לנגוס מ -70% תומכי ליברמן שמצהירים על עצמם כתומכי ימין מובהקים ואולי אף יצליח להזיז כמה אחוזים מהם לכיוונו באמצעות הדיבורים שלו לאחרונה על ממשלה של ליברמן יחד עם גנץ והערבים, אך עד עתה נתניהו לא הצליח בכך וליברמן נשאר יציב על 9-10 מנדטים.

הפרשן אמנון אברמוביץ' ניתח את נתוני הסקר והסביר: "לי יש חברת סקרים טובה יותר מאחרות. היא עובדת על פי מדד הקללות ומדד האיומים, והמדד הזה לצערי" אומר אברמוביץ' "עוד לא הטעה אותי, לא ב-2015 וגם לא בבחירות האחרונות".

וכאן מביא אברמוביץ' מושג חדש: "יכולת הספרינט של נתניהו" ומסביר הפרשן כי לנתניהו יש את היכולת הזאת והוא גם יודע לעבוד.

אברמוביץ' מספר כי בשבועות האחרונים נתניהו עובר קלפי קלפי בקלפיות הפוטנציאליות של הליכוד ובודק איך הוא יכול להעלות בהם את אחוז ההצבעה."לכן" אומר אברמוביץ', "כל הסקרים שכעת נותנים לגוש הימין - חרדים בסביבות 56 מנדטים, לא בטוח שהם יהיו רלוונטיים, כי לנתניהו יש בהחלט יכולת לסגור את הפער".

אולפן שישי מנו גבע אמנון אברמוביץ' עמית סגל סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד