י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סולימאני הוביל

כך זיהה צה"ל את חוליית הרחפנים ופגע. צפו

פרטים נוספים מתבררים על הניסיונות האיראנים לשגר רחפני טרור לישראל: על פי הדיווח, ביום חמישי האחרון ניסו בארגון השיעי-איראני אל-קודס המונהג על ידי קאסם סולימני, לשגר לישראל רחפנים ממולכדים, בצה"ל חשפו ושיבשו

כך זיהה צה"ל את חוליית הרחפנים ופגע. צפו
האתרים של איראן שהופצצו ע"י צה"ל צילום: דובר צה"ל

פרטים נוספים על סיכול הפיגוע בסוריה: הרחפנים מדגם די דומה לזה שהחותים השתמשו בתימן - הם מיועדים להתאבדות או הטלה של מספר קילו גרם חומר נפץ כל אחד מהם, כך אמר לפני שעה קלה (ראשון) דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס.

לדבריו, הציוד שנחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, היה עם ארבעה פעילים איראנים שהביאו אותו ומומחים נוספים, דרך דמשק וזוהו בגבול רמת הגולן.

על פי התכנית, חוליית הטרור מאיראן מתאספת בכפר עקרבה שם יש מתחם מגודר עם שומר גדר - מבנה שהוא רכוש של כוח קודס. יש שם מספר מבני מגורים לפעילים ובו גם מתכננים הפעילות. ליד אותם מבנים יש מחסן שבו מחזיקים את ציוד הרחפנים, מטענים וציוד נוסף. כמו כן יש שומר שמאבטח המתחם בתוך הכפר האזרחי.

מנליס הוסיף ופירט כי החוליה מתמקמת בכפר במשך תקופה ומתחילה לבנות את הפיגוע, כאשר התכנית היא שיגור מספר רחפנים במקביל. ביום חמישי בערב, צה"ל מזהים את החוליה - ארבעה מפעילים - באזור ארנה בחזית רמת הגולן. "מזהים אותם מתעסקים בניסיון לממש את הפיגוע או חלק ממנו ואנחנו מיד משבשים".

כפי שפורסם, אתמול בלילה התקבלה ההחלטה לתקוף את המבנים בעקרבה מתוך הבנה שהמודיעין מבוסס ויציב. "יש פה ריכוז מאמץ מודיעיני ברמה גבוהה מאד, שמביא אותנו לנקודת ציון של כפר באמצע סוריה" אמר. לדבריו, "סוריה מאפשרת את הפעילות הזו משטחה ולמעשה מעלימה עין"

"אנחנו יודעים מה היו היעדים בישראל" אמר תא"ל מנליס, אך סירב לפרט. "מכיוון שהתקבלה ההחלטה אצלם לממש את הפיגוע, ההבנה שעצם הרעיון לא נעלם. יש לכוח קודס יכולות אחרות ואנחנו נערכים". עוד אמר כי "אין קשר בין תיק הגולן לבין הפיגוע הזה. כל האירוע הזה הוא של כוח קודס".

מאז התקיפות הגדולות על בסיס חיל האוויר הסורי T4, כך מנילס, "היכולת לייצר כוח אווירי נפגעה משמעותית ולקראת הפיגוע הזה בוצעה בניית כוח יחודית הכוללת מומחים שהובאו במיוחד. החוליה לא הצליחה אתמול להעלות רחפנים לאוויר". לסיכום אמר כי "עמדנו במשימה ואני עם הרבה סימני אזהרה. ולא חושב שהניסיונות האלו יסתיימו".

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, התייחס היום לסיכול הפיגוע ואמר "הלילה סיכל צה"ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע. כוח קדס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס לפגוע בישראל ובאזרחיה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד