י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות פסיקת ביהמ"ש

הקומזיץ בעיר חיפה יתקיים על חוף הים

לאחר שבית המשפט אסר בחוסר התחשבות בוטה את המופע המיועד לגברים חרדים בעיר חיפה, הודיעו ראשי הקהילה החרדית, כי יתקיים קומזיץ חילופי עבור התושבים המאוכזבים בחוף הים בעיר • "לא הפגנה. קומזיץ מכובד למאות הבחורים ואברכים שהתאכזבו מפסיקת ביהמ"ש"

הקומזיץ בעיר חיפה יתקיים על חוף הים
פלאש 90

מספר שעות לאחר שבית המשפט סירב להבהיר למרכז הקונגרסים האם ניתן לקיים את ההופעה של מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד לגברים בלבד וללא מימון הרשות המקומית, רב הקהילה החרדית בחיפה מצא פתרון.

רב הקהילה החרדית בחיפה הגר"י במברגר הודיע בשעה האחרונה, כי בשביל לא להתסיס את האווירה הטובה והרגישה ביחסי השכנות בין חרדים לחילונים, הקומזיץ הועבר לחוף הקרוב לגן הקונגרסים, חוף הסטודנטים.

בהודעת הקהילה החרדית בעיר צויין, כי האירוע אינו הפגנה נגד החלטת בית המשפט, "אלא קומזיץ מכובד ויפה למאות הבחורים ואברכים שהתאכזבו מפסיקת בית המשפט".

"כיבוד קל במקום נתרם בעילום שם. זמרים רבים אישרו הגעה לאירוע. יהיה קומזיץ מהנה" נכתב בהודעה. רובי בנט, אמרגנו של הזמר אמר ל'בחדרי חרדים', כי מוטי שטיינמץ לא יופיע בקומזיץ.

‏כפי שדיווחנו הבוקר, לאחר סירוב מרכז הקונגרסים לקיים את ההופעה לגברים בלבד ללא מימון העירייה, מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד ביקשו לפני שעה קלה (שני) מבית משפט המחוזי לקבל הבהרה בעניין. "כבוד בית המשפט מתבקש להבהיר, האם ניתן לקיים את האירוע המתוכנן במימון פרטי", ובכך לוותר על המימון הציבורי.

בקשת ההבהרה נשלחה לבית המשפט לאחר שעו"ד יגאל ויינשטיין פנה לעו"ד שירי ויצמן, היועצת המשפטית של המת"מ - שם סירבו לקיים את ההופעה ללא הבהרת ביהמ"ש. השופט אברהם אליקים דחה את הבקשה בטענה כי "הדיון הסתיים בפסק דין, אין הליך של הבהרות לאחריו".

מוקדם יותר היום הודיעו מפיקי האירוע בחיפה על ביטול סופי של הקומזיץ בהשתתפות מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד. בהודעה של מפיקי האירוע נמסר: "למרות הצעת השופט שנבצע את האירוע במימון פרטי, החליטה הנהלת מרכז הקונגרסים להתעמר במגזר החרדי ובציבור רוכשי הכרטיסים ולא לאפשר את קיום האירוע גם במימון פרטי".

"למרות הצעת השופט שנבצע את האירוע במימון פרטי, החליטה הנהלת מרכז הקונגרסים חיפה, להתעמר במגזר החרדי ובציבור רוכשי הכרטיסים, ולא לאפשר את קיום האירוע גם במימון פרטי".

כזכור, אתמול (ראשון) הורה השופט אברהם אליקים על ביטול ההופעה של מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד לגברים בלבד, בעקבות העתירה שהגישה שדולת הנשים. הסיבה המרכזית לביטול: ‏"זו לא היתה הפרדה מגדרית, אלא הופעה לגברים בלבד". 

השופט קובע בהחלטתו כי "אין בפסק דין זה להביע עמדה לגבי אופן התמיכה באירוע זה או אחר, אין כל מניעה לתמוך גם באירועים לציבור החרדי ומוטב כי עיריית חיפה תלמד את הנחיות היועמ"ש ותפעל בהתאם".

מוטי שטיינמץ מרדכי בן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד